Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej,
Vad skulle ni ha köpt för något till en nioåring? Vad för något skall man satsa på som inte blir för dyrt? De ska användas mest i scouterna och i skolan. Tar tacksamt emot tips!
Nioåring och scouter. Då finns det ingen anledning att satsa på lättviktsmaterial eller andasfunktioner.
Ett tätt regnställ i något tunnare galon/gummimaterial är alldeles utmärkt. Det behöver inte vara särskilt avancerat. Den av mina scouter som i somras var torrast efter ett ösregn var han som hade ett regnställ från Cubus.
Annars brukar jag rekommendera de stora sportaffärernas egna märken. De brukar vara prisvärda.
Råden bygger å att det handlar om "traditionella" scoutläger och lite lättare hajker.
Nioåring och scouter. Då finns det ingen anledning att satsa på lättviktsmaterial eller andasfunktioner.
Ett tätt regnställ i något tunnare galon/gummimaterial är alldeles utmärkt. Det behöver inte vara särskilt avancerat. Den av mina scouter som i somras var torrast efter ett ösregn var han som hade ett regnställ från Cubus.
Annars brukar jag rekommendera de stora sportaffärernas egna märken. De brukar vara prisvärda.
Råden bygger å att det handlar om "traditionella" scoutläger och lite lättare hajker.
Nylon med Pu bakpå funkar utmärkt, är hållbart och kan ärvas eller säljas vidare när de växt ur det.
Lårings, byxor, jacka och sydväst är bra men med regnvantar oxså blir det perfekt.
För att underlätta kissandet är det mycket lättare utan hängslen. Tänk själv att i spöregn behöva ta av dig regnjackan för att sedan knäppa upp innan du kan börja pinkandet.
Hyfsad kvalitet finns det mycket av - viktigare att det passar bra och är bekvämt och det är personligt tycke och smak. Börja med att kolla de stora sportkedjornas egna märken - de brukar vara de mest prisvärda produkterna. Pröva några olika och känn efter.
lager157.com har billiga, bra och tunna galonställ för 200 kr. Sen underställ för 120 kr att ha under. Fleeceset finns oxå för 120 kr. Har själv produkter därifrån till mina tjejer t ex galonställ och underställ. De är hela och fina fortfarande efter 2 år användande.
lager157.com har billiga, bra och tunna galonställ för 200 kr. Sen underställ för 120 kr att ha under. Fleeceset finns oxå för 120 kr. Har själv produkter därifrån till mina tjejer t ex galonställ och underställ. De är hela och fina fortfarande efter 2 år användande.