Regnbyxor

Mina gamla fjällräven regnbyxor har inte blivit skött som de skulle.. Så nu sitter jag och letar efter ett par nya, Addnature har 20% på regnkläder i helgen så sitter och kollar på deras hemsida.
http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=1195

Jag har nyss köpt ett par North Face softshell som skall vara vattenavisande. Men tror att jag kommer att behöva ett par som är riktigt regntäta, skall jag satsa på Goretex Paclite som de finns i Norröna byxorna (ca 2000) eller skall jag lägga mig på en lägre prisnivå och välja Marmot precip (ca 700) som har fått fina omdömen här på utsidan.

Den kommande fjällvandringen blir till Sylarna med förhoppningsvis Syltraversen, jag kommer i framtiden förmodligen att använda dem till mer och mer alpin vandring och klättring. Ex Kebkurs nästa år.

Tips och råd tas gärna emot!

well...

om det verkligen REGNAR...och är dyblött...så har min dotter som seglar och är scout provat nästan allt...helly hansen...north face...osv...det enda som håller henne torr...är värstingmärket...musto...
hon har kompisar som har henri lloyd...sämre...gill...nästan lika bra...så det beror ju på vad du menar med regnbyxor...du söker på friluftsgrejjor...när det gäller regnbyxor i sån kaliber...så är alla märken nästan samma...de flesta duger gott...
lycka till och kram...kolla att dragkedjorna har tyg över...så det inte regnar in den vägen...
kram anna

ang Marmot Precip

Om du är inne på Marmot Precip, köp inte Full Zip i så fall.
Det gjorde jag och upptäckte att dragkedjorna längs benen inte är vattentäta!
Bytte dom mot ett par Arc'teryx Alpha för 1500:- på rea. Har inte använt dom än så jag kan inte ge nåt omdöme..
Undvik Full Zip bara om du inte vill betala 900 för regnbyxor som läcker in.

/Robert

Lim

Har Haglöfs LIM (helzip) och är so far supernöjd efter c:a 20 dagars användning varav kanske 7 i regnrusk... vattentäta och andas bra, grym vent eftersom dom går att öppna, utan att det läcker in även när det regnar.

Thomas

Jag köpte ett par precip pants för ganska precis ett år sen men nu har de delaminerat kraftigt i grenen. Kan dessvärre inte rekommendera dem även om andra verkar vara nöjda. Jag har inte heller använt dem överdrivet mycket.

Tack för era tips, det blev tillslut ett par Norröna GoreTex, var tvungen att byta storlek med de kändes riktigt bra, verkar vara kvalitet rakt igenom!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg