tidigt i våras när snön precis hade smällt bort (kanske inte riktigt överallt men nästan) så tjata jag på min farsa att vi skulle åka upp till vår lilla P&T sjö som vi har och det gick han med på efter att jag hade lovat honom att jag kunde följa med honom på en golf ur senare =). när vi åkte i väg till sjön hade jag inte direkt nåra stora förväntningar på att få fisk. men man visste juh aldrig så hoven kom med. det var ruskigt kallt och när jag halade in linan efter första kastet förstod jaf att detta inte skulle bli långvarigt (pek fingret frös nästan till is ) men så kom trejde kastet jag hala in en två meter och sen kom hugget jag vart så förvånad at mot hugget kom för sent och givetvis så släppte den efter ett par vildsamma hopp. Besviken osm jag var tänkte jag har jag tur kanske en nappar igen . Så jag slängde du min Vita Zonker mot samma håll som det trejde kastet. och på en gång högg en liten regnbåge ite mycket till fajt men jaf fick upp den i alla fall en halv kilos båge var det. efter kroklåsning och avlivning (min mor ville ha regnbåge annars e det C&R) så böt jag ut min total förstörda zonker mot en likadan fast med mer förtyning på och kastade en en gång mot samma plats och trot om ni vill det högg igen. (det va precis som om kylan hade försvunnit). den här gången kände jag att jag hade något lite tyngre på kroken efter en stund fick jag även upp denna en kilos båge inte så stort men kul e det i alla fall. tänk er på fem kast hade jag 3 regnbågar kunde säkert blitt mer men man tillåts bara ta upp 2 fiskar om dagen och sen va det rätt så kallt så jag blev väldigt nöjd med tanke på att man nästan alltid kammar noll i den sjön.
regnbågs fiske när det e som bäst....
- Trådstartare flugfiskarn
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-