Reg. av recensionsobjekt

Återkoppling:

När jag för första gången skulle skriva en recension om ett objekt som inte redan fanns så lyckades jag klanta till det genom att skriva min recension i textfältet "beskrivning", som egentligen bara skulle beskriva objektet. Jag upptäckte att jag hade gjort fel när jag klickade mig vidare och kom till det ställe där man SKA lägga in sin recension.

Nu har jag sett att det finns fler än jag som har svårt att läsa innantill ;) och som följaktligen har gjort samma fel (McDonaldsked).

Därför tror jag att ni kanske skulle se över registreringen av recensionsobjekt och förtydliga det ännu mer...

När jag var inne på registreringssidan för att göra research inför detta inlägg så noterade jag att knapparna längst ner ligger ovanpå varandra. På den enda knapp som syns står det: "Radera recensionsobjektet". Jag sitter just nu på en Powermac 7100/80MHz och surfar med Netscape Communicator 4.5 - kan vara läge att kolla upp...

Sådär, nu när har jag erkänt offentligt att jag inte alltid läser igenom instruktioner innan jag går till handling så känns allting mycket bättre... ;-D

/JOHAN

clindh

Forumvärd
Nu då?

Har ni några konstruktiva förslag på hur man kan göra det tydligare (helst så att man slipper läsa instruktionerna.. :) )

Nu har jag ökat fontstorlek på uppmaningen "Skriv inte din recension här" och lagt in lite annan text. Räcker det, vad tycker ni?

Coolt!

Fem timmar senare är det åtgärdat, å på en söndag till och med!

- Men du får inte jobba ihjäl dig Christer... ;-)

Över till din fråga:

Nu ska nog till och med jag klara av att göra rätt, jag tycker att de genomförda ändringarna räcker! Det viktigaste är den upprepade informationen om att det är fråga om flera steg.

Sedan noterar jag att du har tagit bort "radera-knappen". Det var väl lika bra, för den fyllde väl ingen funktion!?

Om du någon gång känner att du behöver mer att göra så kommer här ett lågprioritetsförslag: Det skulle vara kul att kunna komplettera sitt inlagda recensionsobjekt med en bild i efterhand.

Hälsningar,

/JOHAN

Ordning?

Bra förslag om att göra det möjligt att lägga till en bild till ett existerande objekt. Det behövs ju ibland.

Man kan ju också notera en viss anarki bland inläggen. Samma pryl kan t ex förekomma med två olika namn. Detta verkar oftast bero på att den förste recensenten har skrivit ett felaktigt eller otillräckligt preciserat namn, och att de senare vill rätta till detta. Det händer också att objekt som är lika varandra hamnar i helt olika kategorier då det inte är självklart i vilken kategori det hör hemma.

Om det inte innebär för mycket möda skulle det kanske gå att "städa" lite bland inläggen ibland?

MVH

Peter Ask

Lägga till bild och städa

Det går alldeles utmärkt att ligga till en bild på existerande objekt. Klicka på bilden "bild saknas" så kommer du åt att ladda upp en ny bild.

Jag greppade inte detta heller direkt, så jag tror att vi skall lägga till lite förklarande text på "bild saknas" giffen.

Vad gäller städning så är detta sant. Jag städade lite häromdagen bland Lädermanknivarna. Jag tar och kollar igenom hela banken och försöker strukturera upp det hela.

Hälsningar
David

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg