Reeds nya handledsmuddar

Reed har bytt utförande på handledsmuddarna under senaste året, och min sambo får inte händerna genom muddarna på sin nya tuiliq.
Vi funderar på om man ska klippa av en bit tills händerna går igenom som man gör på torrdräkter med latexhals, men det är ju surt om det inte är tänkt så och möget fransar sig eller nåt.

Reed svarar inte på våra mail, så jag lägger ut frågan här också. Någon som köpt tuiliq på sistone?

Här är bilder på gamla och nya mudden.

Bilagor

• gamla mudden.jpg
    gamla mudden.jpg
    16.6 KB · Visningar: 470
  • nya mudden.jpg
    nya mudden.jpg
    15.6 KB · Visningar: 442
Reed har bytt utförande på handledsmuddarna under senaste året, och min sambo får inte händerna genom muddarna på sin nya tuiliq.
Vi funderar på om man ska klippa av en bit tills händerna går igenom som man gör på torrdräkter med latexhals, men det är ju surt om det inte är tänkt så och möget fransar sig eller nåt.

Reed svarar inte på våra mail, så jag lägger ut frågan här också. Någon som köpt tuiliq på sistone?

Jag klipper aldrig av latexen, istället trär jag den över något under ett dygn (24 timmar, inte 12). Räcker det inte, ett dygn till.

För handlederna brukar jag köra med 33 cl plastflaskor typ coca cola.

--- Mats ---

Fick svar från Reed idag. Tydligen har dom börjat använda en annan version av muddar för människor med smala handleder.
Reed upplever att den tätar bättre vid små diametrar än standarden.
Eftersom Annika inte kan få genom handen tror designern att han har sytt med största stretchen i längsriktning istället för på bredden.
Bara att returnera. Suck. Semestern börjar om en och en halv vecka.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mattsvart Reeds chillcheater Paddling allmänt 15

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg