• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Recept Motignac

Hej,
vet ej var jag skall posta detta, men gör ett försök i detta "tjejforum". Är det någon vänlig själ som har recept a'la Montignacmetoden? Vore väldigt tacksam för tips och råd då fantasin tryter (recepten skall mixas efter ett antal listor över lämpliga ingredienser till frukost, lunch etc).
Tack på förhand!
Christina

Recept

Hej Åsa,
ja, det är kanske lättast att köpa receptboken. I "orginalboken" eller vad man skall kalla det, finns det i princip inga recept och det är den som jag försöker komponera mat efter - inte så lätt. Tack för tipset! Välkomnar dock ändå receptförslag som kombinerats av andra som prövat Montignac.
mvh
/Christina

Någon som provat i fält?

Har ni provat Montignac i frilufts sammanhang? Det är ju mycket färska och obehandlade råvaror mm. Vore intressant om man kunde fixa till en veckas fjällmeny som är hälsosam och lätt att bära med sig...

Lite åsikter om Motignacmetoden

Jag läser idag till Hälsoutvecklare vid Örebro universitet. Jag skulle ställa mig mycket tveksam till att äta enligt montinacmetoden under friluftsliv. Några kurskamrater till mig har gjort en utvärdering över närings och energivärden i denna metod. Och enligt denna utvärdering är energivärden väääldigt låga och skulle därför inte lämpa sig att använda i friluftssammanhang.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg