RE:kastruller

Kärt gammalt ämne som jag känner måste få en revival så här i lönetider :)

Vad ska jag köpa för kastruller + stekpanna till mitt nya Omnifuel?

Vi är två personer, så 2 stora kastruller är att föredra, eftersom vi äter ur kastrullerna ;) dvs större än lilltrangiats ska de vara...

Jag vill gärna ha stekpanna med hög sarg + lock fast till låg vikt naturligtvis. Brännare, tamoj, liten trasa, eldstål, reservkit etc ska rymmas utan mankemang. Det får inte skramla :cool: Kostnaden bör ligga nånstans kring 700-800 skr. Det ska vara snyggt.

Jag vill inspireras av bilder, knäppa egenlösningar, otaliga märkeskombinationer och fantasi :)

Om det skall vara snyggt så skall du ju skippa Omnifuel till att börja med. Du bör satsa på en AGA-spis istället. Den är ju också varm hela tiden, ingen uppstartsfas. Lite snygaa kopparkastruller till den så blir det bra.

avslutad210712

Gäst
KLAGER; sa:
Om det skall vara snyggt så skall du ju skippa Omnifuel till att börja med. Du bör satsa på en AGA-spis istället. Den är ju också varm hela tiden, ingen uppstartsfas. Lite snygaa kopparkastruller till den så blir det bra.

De har bytt namn på köket till

OmniRules

Bara så Ni vet

Dessvärre har jag inte hittat nån som har Terra ännu. Jag hoppas på klämprov redan på fredag då Hägglunds i Luleå slår upp portarna för sin nya butik :)

ps. dålig fantasi förresten Nordesjö, bättre kan du väl? ;) ds.

Eller detta kanske funkar. Tanken är att ha stekpannan underst, kastrullerna med pryttlar i och sedan stekpannans lock överst. Handtaget till stekpannan tas bort, kör med tamoj istället. Kastrullocket skiter man i...

307260stor.jpg

tundra12stor.jpg

Om det passar så tror jag det blir den combon. Hyfsat billigt, snyggt och lätt ;)

öringen; sa:
Eller detta kanske funkar. Tanken är att ha stekpannan underst, kastrullerna med pryttlar i och sedan stekpannans lock överst. Handtaget till stekpannan tas bort, kör med tamoj istället. Kastrullocket skiter man i...

307260stor.jpg

tundra12stor.jpg

Om det passar så tror jag det blir den combon. Hyfsat billigt, snyggt och lätt ;)

Appropå dålig fantasi då eller??? Trangia...snacka om att ta första bästa....

;)

/A

Jamen jag HAR ju dålig fantasi, det var ju därför jag startade tråden ju!

Men får man nån hjälp då? Nä nä nä, ska det vara så, ska det? Eller? Jag bara frågar!

ps. det där sista ska läsas med gäll Sverker-röst ds.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg