Rapadalen

• Trådstartare shea_stadium65@yahoo.se (Sebastian Johansson)
  • Start datum

shea_stadium65@yahoo.se (Sebastian Johansson)

Gäst
Jag skulle gärna vilja veta om nån här inne har lite fakta om hur man tar sig till rapadalen på lättast möjliga vis, prisexempel osv osv...
Jag har alltid velat besöka denna vackra plats och stanna ett par dagar. Nån som har varit där eller har andra uppgifter, hör gärna av er!
Tack!

Anonym från gamla forumet

Gäst
Via Tjåmotis

Hej,

Se inlägget 665/3.html i forumet för vandring om "genvägen" vid Tjåmotis.

Har du bil kan du ta dig via Tjåmotis ända till bron över Sitoätno. Därefter har man en timmes (om jag kommer ihåg rätt) vandring på en traktorstig till båtbryggan. Från bryggan går båtar regelbundet under högsäsong till Rapadalen och till Aktse. Detta innebär att du kan vara i Rapadalen 2-3 timmar efter att du lämnat bilen.

Med buss kommer man bara till Tjåmotis. Jag har hört talas om någon som ordnar transport därifrån till traktorstigen men jag har inga uppgifter om hur man får tag på denna person. Kanske de vet på Kvikkjokks fjällstation.

Pierre

Bengt Andréasson

Gäst
... och fyrhjuling

På traktorstigen finns numera även skjutsmöjlighet med fyrhjulig mc påstås det. Jag såg något "reklamblad" om det för en tid sedan. Se //hem.passagen.se/aktse/aktse/vagen.html .

Från Tjåmotis (buss mellan Jokkmokk och Kvikkjokk) kan man få bilskjuts till traktorstigen vid Sitoätno.

Turistbyrån i Jokkmokk vet (nog)!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg