Skaffade för ungefär ett år sedan en Haglöfs OXO650, har varit tämligen nöjd även om jag sedan dag ett har upplevt den som något tung i sin egenvikt. Så idag var jag hemma hos föräldrarna, diskussionen kom in på min barndoms fjälläventyr. Varvid pappas gamla ryggsäck från sent 70tal kom fram, jag vart riktigt förvånad.
Den är lätt, har inte vägt den men gissar att ungefär halva vikten av OXO650.
Den är grymt bekväm.
Kanske är den något litet mindre, men det rör sig om max 5 liter.
Den har kanske något dåligt planerade fickor, men det kan man ju leva med om man spar ett kilo.
Fick inte skrivit ner namnet på säcken, ämnar att återkomma med detta.
Då kommer frågan, är ramsäckar överlag lättare än den moderna typen utan?
Att ramen kan vara en nackdel vid transport kan jag nog förstå, men att vandra med en ramsäck, är det en angenämare upplevelse?
Det vart någon rem som vart sönderskavd, men inget som inte går att åtgärda. Kan hända att jag provar den litet under hösten, faller det väl ut så adopterar jag densamma, eller anstränger ekonomien med en ny.
Solsken / Greger
Den är lätt, har inte vägt den men gissar att ungefär halva vikten av OXO650.
Den är grymt bekväm.
Kanske är den något litet mindre, men det rör sig om max 5 liter.
Den har kanske något dåligt planerade fickor, men det kan man ju leva med om man spar ett kilo.
Fick inte skrivit ner namnet på säcken, ämnar att återkomma med detta.
Då kommer frågan, är ramsäckar överlag lättare än den moderna typen utan?
Att ramen kan vara en nackdel vid transport kan jag nog förstå, men att vandra med en ramsäck, är det en angenämare upplevelse?
Det vart någon rem som vart sönderskavd, men inget som inte går att åtgärda. Kan hända att jag provar den litet under hösten, faller det väl ut så adopterar jag densamma, eller anstränger ekonomien med en ny.
Solsken / Greger