Hej Nils
Jag håller med dig till 100% ang lockjakten.Den blev verkligen en otroligt positiv upplevelse för mig.
Under många år har jag hållit på med vakjakt på räv på vanligt maner...
När jag sedan införde all den nya teknik som finns tillgänglig så har mina resultat förbättrar aldeles otroligt.
Jag använder mig av Nordic predator och även en batteridriven decoy som simullerar en sinnessjuk kanin.
Jag använder mig även av en en "muspip" som jag inte kommer ihåg fabrikatet på, men den fungerar ganska bra.
Det du ska tänka på är att du ska sitta riktigt skönt under jakten.
Vedkamin och en riktigt skön soffa är minimikrav,har du tillgång till förstöelser på tex internet under tiden du sitter och vaktar så är det ju naturligtvis att föredra.
Till nästa säsong kommer jag själv att ha internet uppkoppling på alla mina vakjaktställen.
Detta upplever jag som en tillgång.
Jag kommer alltså att kunna vakta mina åtlar väldigt effektivt,samtidigt som jag även kommer att kunna nyttja internet till mina personliga behov...
Har du eller någon annan någon fråga så är ni mycket välkommen att ställa den till mig.
Jag ställer gärna min tid och erfarenhet till att svara frågor från nybörjare och andra osäkra människor som behöver hjälp.
Tveka inte att fråga,kan jag inte själv svara så lovar jag att ta reda på svaret.