Dykning måste vara den bästa äventyrssporten som finns. Jag är 16 år och tog mitt OWD cert för ett halvår sen. Första utedyken var i 2 gradigt vatten, och det kändes helt åt helvete. Innan man kom upp ur vattnet var det som om man ville skrika rakt ut. Var iskall om fingrarna och dräkten hade läckt lite. Dessutom var min avvägning så otroligt dålig. Sen dess har jag knappt vågat göra ett dyk. Försökte med en till kurs men efter första dyket skakade jag nästan av nervositet. I vattnet känner man sig som en orörlig, halvt flytande, halvt sjunkande sengångare.
Nu är min dyklust nere i botten, men är det bara jag som känner så här i början? Och blir det bättre med tiden om man försöker? Jag vill inte heller dyka om mitt eller andras liv riskeras. Om det är någon som har ett råd, eller kan säga att det var likadant för dig i början så skulle jag bli överlycklig.
Tack alla som ger ett gott råd eller kan ge lite hopp.
Nu är min dyklust nere i botten, men är det bara jag som känner så här i början? Och blir det bättre med tiden om man försöker? Jag vill inte heller dyka om mitt eller andras liv riskeras. Om det är någon som har ett råd, eller kan säga att det var likadant för dig i början så skulle jag bli överlycklig.
Tack alla som ger ett gott råd eller kan ge lite hopp.