Radio Eton FR350

Nu är vi alla (alla som i jag) mäkta nyfikna på hur Etón FR350 fungerar annat än i prylomanens våta drömmar. :)

Är det bra mottagning? Krävs det mycket vevande? Upplever du den som alltför skrymmande och tung att släpa med sig? Fungerar det bra att ladda en mobil?

Stilla vår kunskapstörst.
 
Jag måste erkänna att jag varken burit den i Sarek, laddat biltelefoner eller vattnat den med vattenkanna. Tyvärr saknar den Sonyericsson nya laddkontakt. Däremot tycker jag att det fungerar att ladda dem med veven för att ge tillräcklig tid att lyssna på radion. Eller lysa lite med.
Storleken gör att man kanske inte stoppar ner den i en ryggsäck vid nån längre vandring. Skulle jag vara ute riktigt länge, så skulle jag nog prioritera en mobiltelefon med inbyggd radio och mp3-spelare och lösa laddningen m h a solceller eller nån mindre dynamolösning.
Bäst tycker jag nog att den lämpar sig som reservradio i bilen/sommarstugan eller för den där situationen som man egentligen hoppas slippa... elavbrott, permafrost & inbördeskrig.
Men jag kunde inte motstå dess prylpotential. Det är bara att erkänna.
Mvh,
--David
 
Har haft en sådan, uppladdningen med veven var ingen höjdare, det räckte inte lång stund.
Men visst, det är en rolig pryl....
 
Jag har också den. Apparaten ger ett fint kvalitetsintryck, jämfört med många andra billigare mulitradiohistorier. Jag har aldrig riktigt behövt använda den, men jag har testat den ett flertal gånger. Den funkar kanon att veva upp för att lyssna på radio eller ladda mobilen. Jag brukar ta med den i bilen när jag ska vara borta länge och ha som reservladdare.
Rekommenderar den starkt! Väl värd sitt pris ifall man skulle behöva använda den vid strömavbrott eller liknande.
 
Ingen verkar alltså egentligen ha använt den i friluftssammanhang... Den verkar onekligen tung att släpa på och de borde kanske nöjt sig med radio och mobilladdningsfunktionen. Sonys ICFB01 är något nättare, men med den går det visst inte att ladda mobilen.

En vevladdare till mobilen är kanske det bästa, men radioantenn i hörlurssladden är inte någon höjdare enligt mitt tycke.

Nåja.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg