Letar efter en ryggsäck i 80-100liters klassen för att använda på bl.a. en 4-6dagars tur till Kebne i mars men framförallt för backpacking genom europa till sommaren. Förrutom det vanliga nödvändiga kommer de primära sakerna jag ska ha med mig vara:
- Hilleberg Jannu tält
- Systemkamera med 3 objektiv varav ett är relativt stort.
- Ev. ett stativ
- 13" laptop samt nån extern hårddisk
- Sovsäck
- Liggunderlag (synmat 9)
- Trangia kök av den lite större modellen
- Diverse kläder
- Diverse mat och vattenflaska
m.m m.m....
Har varit och provat lite säckar och har fastnat lite för norröna svalbard(nansen) och arcteryx neos. Båda ska som jag har förstått det kunna stå emot vatten rätt okey och med tanke på att jag kommer bära med mig en del elektroniska prylar så är det nått jag värderar högt. Åsikter angående dessa säckar är välkommna. Är lite osäker på vilken storlek jag ska Arcteryxen finns i 85 liter och nansen finns i 80 och 100liter. Vill helst inte packa så mycket utanpå säcken utan vill helst rymma det mesta inuti.
Kvalité och funktion känns viktigt för mig och både nansen och neos ligger inom min prisklass. Är även öppen för förslag på andra modeller men vill som sagt helst ha en vattentålig och slitstark säck.
Har förövrigt testat en Osprey argon 85 men den faller bort då den inte passade mig helt bra samt att den inte är vattenavvisande.
Tack på förhand
//Elias
- Hilleberg Jannu tält
- Systemkamera med 3 objektiv varav ett är relativt stort.
- Ev. ett stativ
- 13" laptop samt nån extern hårddisk
- Sovsäck
- Liggunderlag (synmat 9)
- Trangia kök av den lite större modellen
- Diverse kläder
- Diverse mat och vattenflaska
m.m m.m....
Har varit och provat lite säckar och har fastnat lite för norröna svalbard(nansen) och arcteryx neos. Båda ska som jag har förstått det kunna stå emot vatten rätt okey och med tanke på att jag kommer bära med mig en del elektroniska prylar så är det nått jag värderar högt. Åsikter angående dessa säckar är välkommna. Är lite osäker på vilken storlek jag ska Arcteryxen finns i 85 liter och nansen finns i 80 och 100liter. Vill helst inte packa så mycket utanpå säcken utan vill helst rymma det mesta inuti.
Kvalité och funktion känns viktigt för mig och både nansen och neos ligger inom min prisklass. Är även öppen för förslag på andra modeller men vill som sagt helst ha en vattentålig och slitstark säck.
Har förövrigt testat en Osprey argon 85 men den faller bort då den inte passade mig helt bra samt att den inte är vattenavvisande.
Tack på förhand
//Elias