Inte för att det är högsäsong för tält just nu, men jag går i vilket fall i köptankar. Har varit runt och kollat lite på stan, men känner att jag inte blivit så mycket klokare för det. Saken är den att jag kort och gott är ute efter ett bra tält, men jag är dessvärre inte gjord av pengar. Tältet bör palla med fjällväder och gärna vinterexpeditioner. Jag kräver dock inte att jag skall kunna använda det till kitesurfning efter att skidorna blåst bort och jag behöver rädda mig hem från nordpolen. Jag vill däremot få plats med mig själv och två likasinnade i tältet och gärna utrymme för matlagning i absiden. Jag har kikat på ett par tält av märket McKinley och jag måste säga att de känns helt okej. Hilleberg är ju deluxe tillverkaren, men får man verkligen så mycket mer för pengarna? En annan fråga är vilken typ av tält som är bäst. Tunnel, kupol eller vad? Förstår att det kanske varierar beroende på användningsområde, men när är respektive modell bäst? Kan nån tältkunning skriva av sig lite och kanske ge mer vägledning än flottiga försäljare från intersport? Tackar!
Råd för tältköp önskas...
- Trådstartare skibummer
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
Att välja tältspik till olika underlag: efterlysning av ett test (eller andra bra råd)
- Börjat av joanna
- Svar: 27
-
-
-
-
-
-
-
-
Råd om sovsäck/liggunderlag och annan utrustning - Kungsleden
- Börjat av Sigfridsson
- Svar: 11
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
frågor inför tältköp efter att ha läst på forumet, bla.a vilka tält som ger utsikt?
- Börjat av ticitaca
- Svar: 23
-
Nybörjare med för stora krav och för liten budget? (Hjälp med tältköp)
- Börjat av Agilis
- Svar: 12
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-