tja!
har funderat lite på hur man rackar upp isskruvarna bäst. iceclipper? vanlig karbin? ice-flute? hur gör ni?
har funderat lite på hur man rackar upp isskruvarna bäst. iceclipper? vanlig karbin? ice-flute? hur gör ni?
krabba74; sa:Tjena
Rackar skruven (de flesta) på högersidan i och med att jag är högerhänt på BD's Ice Clipper. Har 3 fastsydda på högersidan i selen och 1 på vänster. Normalt sett har jag ca 4 st Grivel 360 som är suveräna att dra i alla iskvaliteér och förhållandevis snabba också, nackdelen med dessa är att du får endast plats med två max tre st på en Ice Clipper. Sedan kör jag med BD skruv som är lätta att racka på just Ice Clipper eller fastsydd stor böjd karbin i selen. Du får plats med 4 BD turbo skruvar på en Ice Clipper. Har sytt ett brett plattband i selen så jag slipper ha karbinryggen mellan selen och kroppen, mer plats blir det också på det viset. På en långtur tar jag med ca 12-13 skruv (på ett replag). Expresserna hänger jag antingen på utrustningslinga runt nacken utefter sidan eller rackar så många jag kan i selen utan att de känns ivägen för mycket. Slingor runt nacken under armen längs sidan. Karbiner för stand och ATC/stitch/åtta eller liknande längst bak på selen.
Det funkar klockrent för mig.
Johan