Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
QUIONOA
- Trådstartare oskarlin
- Start datum
Har inte provat, men det kan man säkert eftersom det går utmärkt med amaranth, t ex. Däremot kör jag med quinoa och hirs i flingform; kokar lika snabbt som havregröt, cous-cous & nudlar. Bra som variation i kosten + innehåller mkt proteiner & mineraler. Dessutom glutenfritt för allergiker.
oskarlin; sa:Kan man torka kokad quinoa?
Aldrig provat men frågan är varför man skulle vilja göra det? Är det inte bättre vara lite mer noggrann vid första koket så att inga quinoarester uppstår
J
Jonas.O; sa:Aldrig provat men frågan är varför man skulle vilja göra det? Är det inte bättre vara lite mer noggrann vid första koket så att inga quinoarester uppstår
J
Alltså, det är för fjällvandring...
oskarlin; sa:Alltså, det är för fjällvandring...
Förstod nästan det men undrar vad för Quinoa du köper som innehåller så mkt vatten? De jag köper är som torra frön, och kan inte tänka mig viktbesparingen blir särskilt stor med att torka ytterligare. Eller vill du slippa uppkok för att spara bränsle och bara blötlägga quinoa och äta kallt (känns inte som ngn kulinarisk höjdare isåfall..)
Jonas.O; sa:oskarlin; sa:Alltså, det är för fjällvandring...
Förstod nästan det men undrar vad för Quinoa du köper som innehåller så mkt vatten? De jag köper är som torra frön, och kan inte tänka mig viktbesparingen blir särskilt stor med att torka ytterligare. Eller vill du slippa uppkok för att spara bränsle och bara blötlägga quinoa och äta kallt (känns inte som ngn kulinarisk höjdare isåfall..)
Slippa uppkok, eller jo jag kommer koka, men inte fullt så länge som man behöver första gången. Äh jag vet inte det kanske inte funkar så bra. Det tar bara en ganska lång tid att koka quinoa så att det blir gott
/osk
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg