quiksilver??

går i tankarna om jag ska beställa quiksilver kläder men eftersom jag tänkt köra bergsbestigning i vinter/vår så är jag tveksam om det är rätt typ av kläder? med tanke på hur de andas, värmereglerande (ventilation mm), vikt osv.

nu har jag Haglöfs Rando skaljacka o skalbyxor. de är ju svarta som natten så det är rätt saftigt varmt med dem när solen ligger på. är det värt att byta eller ska jag vänta till nästa år?

Jag har inte riktigt koll på deras kläder men är de inte mer av "freeride karaktären"? Du kanske borde titta på kläder som andas ordentligt bra? Ex softshell kläder. Det finns ju otroligt mkt bra sådana kläder nu för tiden.

Mvh Tomas

mmmm kan ju stämma ganska bra det. något tips om bra märke då? haglöfs vet jag ju är bra för jag kör ju med dem. Helly Hansen? eller ska man försöka på något märke likt Marmot, pataonia eller dylika? de känns mest dyra fast jag är inte helt säker.

Märket spelar nog mindre roll, de flesta märken har bra plagg av bra kvalitet. Schöller dryskin är ett trevligt material som funkar i löjligt många sammanhang. Priserna kan som du var inne på variera ordentligt. Personligen gillar jag Marmots Dri Clime Windshirt, Klättermusen Mithril och och Patagonias Stretch Guide Pants men som sagt det finns massor av alternativ.

Lycka till!
Tomas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg