Pulversprit

30% TORRVIKT alkohol. Så om man "äter" det motsvarar det 30%-ig sprit. Gör man "kräm" av det är man nog rätt snabbt nere på under 10%, fast det är ju rätt mycket ändå. Frågan är ju hur stark själva smaken är (för det var väl smaksättare?).

Kanske inte så bra att göra drinkar på...

Nonetheless, Senba Alcohol Powder is primarily used as a food ingredient and has received a "non-beverage" classification by the BATF.

sajberjohan; sa:
Kanske inte så bra att göra drinkar på...

Nonetheless, Senba Alcohol Powder is primarily used as a food ingredient and has received a "non-beverage" classification by the BATF.

Vilken härlig institution: Bureau of Alcohol, Tobacco and... Firearms.

-Okej grabbar, då har vi skjutvapnen kvar, var tycker ni vi ska placera vapenkontrollen i landet då?

- Ehh, vad sägs om att lägga det hos alkohol och tobakskontrollorganet, jag menar det är ju ändå samma killar vi ska hålla koll på, eller hur?

;)

/ G

Något liknande

På mina hemtrakter (där jag föddes och växte upp)så kan man i livsmedelsbutiker titta på essenshyllan och ju mer omfattande sortimentet är ju mer jäser det i stugorna.

Men det här var ju något helt annat alkohol som pulver, ja nog blir man förbryllad, "kask strengt wiskey" är någo åt det hållet men fortfarande flytande.

Alkohol, tobak och vapen är en nog så letal samling av företelser så det kanske är tur att d har en egen byrå. Men har den varit framgångsrik?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg