Pulsklocka Atech Digital

Någon som har erfarenhet av pulsklockan ATECH DIGITAL? Bra, dålig, sådär? Alla åsikter är välkomna. Priset, tycker jag, verkar attraktivt.

403763_799.jpg

Beskrivning:
Pulsklocka med 25 funktioner med extra slimmat bröstband och trådlös överföring. Bland annat: Puls, alarm, stoppur, kaloriräknare, klocka, kalender mm. Samt 3 olika användarprofiler.

Pris: 399,00 kr

Hej Paul,

Efter att ha snabbläst bruksanvisningen på
http://www.sportex.se/pub_docs/403763.pdf så tycker jag att det verkar vara rätt mycket finesser för pengarna. Det enda man inte får är väl PC-kompatibilitet? Som vanligt beror det väl på vilka krav du har, men jag tycker nog att klockan verkar vettig (och faktiskt lite snygg också ;-).
/Richard

Tumbleweed; sa:
Det enda man inte får är väl PC-kompatibilitet? Som vanligt beror det väl på vilka krav du har, men jag tycker nog att klockan verkar vettig (och faktiskt lite snygg också ;-).
/Richard
Ja, utseendet var det första jag fasnade för. Det där med PC kompabilitet är jag inte så noga med. Det jag vill klockan till är endast en fingervisning hur man ligger till konditionsmässigt. Är således inte den typen som slaviskt antecknar, ritar kurvor eller liknande.

Det lutar nog åt att jag faktiskt köper den till slut.

~Paul~

Efter att ha glott lite mer i pdf:en gillar jag allt mer presentationen på displayen i pulsmätarläget. Verkar vara väldigt överskådligt med just den information man vill ha i det läget (Aktuell puls, medel och hur man ligge till inom den zon man valt). Det enda som retade mig var att nedräkningstimern endast verkar gå att starta genom att klockan registrerar pulssignalen från bröstbandet. Inte tusan vill jag behöva gymnastisera för att ta tiden på frukostäggen heller... ;-) (får väl vara lite mindre nerdig och använda tidtagaruret istället)

dePaul; sa:
Beskrivning:
Pulsklocka med 25 funktioner med extra slimmat bröstband och trådlös överföring. Bland annat: Puls, alarm, stoppur, kaloriräknare, klocka, kalender mm. Samt 3 olika användarprofiler.

Pris: 399,00 kr
Låter som mycket för pengarna, men tänk över vad du ska ha den till. Som renodlad pulsklocka för träning kan det vara skönt om den inte har för många funktioner som du måste blippa dig igenom när du bara vill veta din aktuella puls, din tid och medelpuls under träning. Ibland kan funktionerna vara en nackdel att ha.

Tumbleweed; sa:
Det enda som retade mig var att nedräkningstimern endast verkar gå att starta genom att klockan registrerar pulssignalen från bröstbandet. Inte tusan vill jag behöva gymnastisera för att ta tiden på frukostäggen heller... ;-)
Hm, det här har jag inte uppmärksammat. En klar nackdel..

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg