Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej
Har en hundpulka och undrar om den kommer bli ranglig med tält o kök o sovsäck i.
Tänkte ha med mig den i mars på min ensamma tur mellan Kåskats o Vuollerim, istället för att ta med mig en tung ryggsäck så blir det en lätt rygga och lilla hundpulkan.
Vi var i Rondane med barnpulkor. Funkar om man packar allt tungt i botten. En komplett ryggsäck är svår att packa på ett bra sätt i liten pulka. Som alltid rekommenderar jag att du har allt tungt i en lätt liten ryggsäck som du kan bära i händelse av nysnö. Balans och tyngdpunkt är viktigare än höjden. Eventuellt kan du packa så att pulkan vänder tillbaka sig själv efter att den vält. Då har du ett trevligt paket att dra på.
13x3,5x4=182 liter, du klarar dig med dunjackan, tjockmössan samt fikapaketet i ryggsäcken. Se bara till att hålla pulkan baktung och så låg tyngdpunk som överhuvud möjligt.
go tur
Hm ...Vill gjärna ifrågasätta om pulkan verkligen ska vara baktung. Kraften från skacklarna går ju snett uppåt och vill ju gärna få pulkan att stegra. Framförallt om pulkan är baktung. För att pulkan ska glida så lätt som möjligt bör väl tyngden ligga strax framförmitten av pulkan?