Prylmarknaden

Hej alla! Jag uppskattar möjligheten att köpa grejor här på Utsidans Prylmarknad. Möjligen även sälja, även om det hittills inte varit aktuellt. Det känns lite mer personligt än Blocket, kanske för att man antar att säljaren/köparen är en friluftskamrat. Dock blir jag irriterad på följande.

1) Personer som annonserar (gratis) flera hundra gånger och som uppenbarligen har en affärsverksamhet. Det tror jag inte är avsikten med marknaden, och jag gör ingen affär med någon av dessa säljare. Jag tycker de hör hemma på Blocket och likande platser.
2) Annonser som bumpas, alltså läggs in på nytt (och överst) utan att den förra annonsen löpt ut i tiden. Ibland görs någon symbolisk ändring. Inte sällan glömmer man dessutom att ta bort den äldre annonsen.
3) Annonser som är tre likalydande texter efter varandra. Är detta ett sätt att synas bättre eller har man bara fumlat med tangenterna? I så fall borde man väl kunna radera två av annonserna?

Jag påpekade för redaktionen för en tid sedan att någon ville sälja åtta ouppackade Hillebergtält. Annonserna försvann, men kom igen i mer utspridd form. Är jag onödigt gnällig, eller finns det fler som tycker som jag?

Hälsn Pelle

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg