"Pryl"

Jag é lite av en pryl tok...
Jag är lite faschinerad av prylar som jag "kan komma att ha nytta av" ;)
och nu går jag i ficklamps-köpar-tankar.. Jag söker en liten, bra, tålig lampa som man kan släpa på i bältet dag ut och dag in i ett vanligt satdsliv, och som ska funka när jag behöver den!
Förslag och införskaffningsställen önskas!
Tack på förhand!
/Niklas

Jag har en mycket liten ledlampa på min nyckelknippa (15x11x7 L,B,H). Den väger knappt något och lyser förbluffande bra! Sen gjorde det ju inget att den bara kostade 45:-!

Ficklampa

Jag har en liten LED lampa på nyckelknippan. Lampan som jag köpt på Clas Ohlson 34-700 för 9.50 (extrapris), finns ej längre på Clas Ohlson. En rätt så likadan lampa kostar på Naturkompaniet 169 SEK. Duger att lysa upp nyckelhålet på cykeln och bilen. Har 2 st likadana lampor hängande i taket på tältet.

Min personliga ”favoritpryl” är nog pnuttern se http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=9622 även om jag hoppas slippa använda den.

Per Brune

nyckelringsdiod

hallå där,

naturkompaniet har en liten nyckelringslampa som lyser starkt, är vattentät och kan låsas i tänt läge. den går på en sådär 150-200 spänn och lär hålla hur länge som helst. jag tror det är princeton tec som tillverkar dem. ett tips!

/glimmen

ASP

ASP Taclite verkar ju som värstinglampan i denna kategori. ung. lika stor som MagLite Mini, verkar vara väldigt bra kvalitet, Dock dyr

Pryl

Är du kompromisslös så finns det endast ett alternativ - SureFire, men då får du betala!

dyr/billig??

Vad har/gör Surefire som inte de andra har/gör??
(förutom namnet??)

Är diod ett bättre alternativ än glödis??

LED

lysdioder är idag så pass bra att det oftast räcker med de ist för gamla glödlampor..
köp en petzl zipka:) går kanske inte så bra att ha i bältet men är så pass lite att den går att ha i fickan.. går dessutom att köpa fodral till så går den vips att ha i bältet. den lyser väldigt bra och är dessutom en pannlampa :p finns många recensioner om jag inte missminner mej..

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg