Prova pa vinteralpinism kanske?

Jag vill borja med att POANGTERA att jag inte ar guide eller annan av SKF utbildad instruktor. Trotts detta vet jag en del om hur man klattrar pa vintern. Saken e den att jag far ratt mycket fragor om jag har tid/lust att klattra med olika personer som vill testa is och mixat i alperna.

Nu har jag tankt avsatta en helg tilll detta i Chamonix. Jag kan ta med Tva pers pa en tur dvs totalt 4 pers pa en helg. Ni foljer med som replagskompis, vi betalar alla vara omkostnader etc.

Jag bjussar pa lite info om var och nar det kan va lage att testa olika turer. Min tanke ar att vi gor nagon eklare tur pa Hog Hojd men som inte ar mer an 500 meter och inte for svar. Jag tanker valja turer som ger en bra inblick i vart man ska borja och vad som kravs for att komma vidare.

Jag gor detta pa idiell basis. Jag kan va flexibel pa nar detta sker och vilken typ av tur vi valjer. Jag hoppas att nagra av er som horts av nappar pa detta. Om manga vill testa sa kommer jag sattsa pa unga som inte har mojligheta att klattra med guide eller andra.

Det e bara att maila

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cherry Intresserad med en kanske dum fråga! Alpin / Bigwall 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg