Jag är väldigt sugen att införskaffa mig en fiskekajak. Jag tror verkligen att detta vore nått för mig. Både för att jag främst föredrar att fiska mindre insjöar och i åar med lugnt vatten men även för naturupplevelsen, den fysiska aktiviteten och känslan av "äventyr som jag tänker mig att man får av kajakfisket.
Men eftersom jag aldrig har testat en kajak så kan jag ju inte men säkerhet säga att det ovan stämmer. Jag skulle därför gärna prova på att fiska från en kajak innan jag slår slag i sak och köper mig en kajak för <10 tusen. Jag känner igen som har en fiskekajak eller som ens har någon erfarenhet av det.
Finns det någonstans man kan hyra en fiskekajak eller någon form av prova på kurs?
Jag bor själv i Gävle så allt inom 20 mils radie är av intresse.
Men eftersom jag aldrig har testat en kajak så kan jag ju inte men säkerhet säga att det ovan stämmer. Jag skulle därför gärna prova på att fiska från en kajak innan jag slår slag i sak och köper mig en kajak för <10 tusen. Jag känner igen som har en fiskekajak eller som ens har någon erfarenhet av det.
Finns det någonstans man kan hyra en fiskekajak eller någon form av prova på kurs?
Jag bor själv i Gävle så allt inom 20 mils radie är av intresse.