Projekt Toppcyklisterna

Hej!

Jag och två kompisar ska ha ett projekt i skolan där vi ska cykla till norge och bestiga Glittertind och Galdhöpiggen i april-maj och i Augusti ska vi cykla till Nikkaloukta och bestiga Kebnekaise.

Jag undrar om ni har några värdefulla tips angående:
Kartor, vilka vägar ska vi åka på (åker från Karlstad)
Packning(räcker det med 90liter utrymme per person?)
Förhållanden(det är snö i norge i början av maj, kommer de bryta uppvägen till spiterstulen, vad brukar det vara för väder i början av maj?)

Tacksam för svar

/christian

Hej

Skulle upp till piggen typ 98 eller nåt.

IAF så var det sista helgen i maj och då var vägen stängd.Detta var dagen dom skulle öppna sommarskidåkningen men det var för mycket snö så det fick vänta,vet ej hur länge .

Keb skall inte vara några problem om ni har vädergudarna med er bör ga att cykla ända till färjeläget vid sjön.

90liter/person bör inte vara några problem antar att ni delar tält å kök etc..

Lycka till.

Hälsn Rickard

Jag kommer också att cykla/gå upp för galdhöpiggen :) kul med flera toppcyklister.
Om norge vet ja inget men kebban kan du cykla fram till berget. sen blir det o bära cykeln upp
Lycka till

Tack för svaren!

Värdefulla svar!

Men man kan väl ställa cyklarna vid spiterstulen respektive nikkalouktas fjällstation så man slipper dra med sig de upp till toppen? låter på er som att man inte kan det :S

Mycket tacksam för svar.

/Christian - ToppCyklisterna.se

Misstänker att jag såg er i senaste numret av cykla lycka till.
Har ni redan varit i norge ? hur gick det var det nåt oplanerat som hända ?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ljung_dalen Det här med Kungsleden...Ett projekt kanske? Fjällvandring 10
il C nordliga projekt Fjällvandring 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg