Pris Bergamo-Chamonix

Hejsan!

jag har funderat på om man inte kan ta sig billigare till Chamonix genom att flyga med Ryanair till Bergamo och sedan ta en buss eller ett tåg. Är det nån som vet vad det kostar? Man borde väl kunna åka till Aostadalen och sedan genom Mt Blanc-tunneln?

Kristian Winter

OKW; sa:
Hejsan!

jag har funderat på om man inte kan ta sig billigare till Chamonix genom att flyga med Ryanair till Bergamo och sedan ta en buss eller ett tåg. Är det nån som vet vad det kostar? Man borde väl kunna åka till Aostadalen och sedan genom Mt Blanc-tunneln?

Kristian Winter

Jodå, visst kan man det, men man sparar kanske inte så mycket som man tror. Billigaste biljetten till Orio al serio med Ryanair går på 400 spänn (men oftast 200-300 dyrare)+ 155 i avgifter. Därtill kommer transfer in till Milano (ca 100), buss till Courmajeur (ca 200) och byte till ny buss som tar en till Cham (ca 100). Allt i allt svårt att göra under tusingen. Och jag tror att man med lite framförhållning och rekande kan hitta retur biljetter till Geneve för ett par tusen. Så frågan är om det är värt dom par hundra spänn man ev sparar. Det går också åt en hel dag med resandet och dessutom landar Ryanair avgång från Skavsta på kvällen i Bergamo så det krävs även en extra övernattning. Knappast värt det.

Klas

orkesterchefen; sa:
OKW; sa:
Hejsan!

Kristian Winter

Jodå, visst kan man det, men man sparar kanske inte så mycket som man tror. Billigaste biljetten till Orio al serio med Ryanair går på 400 spänn (men oftast 200-300 dyrare)+ 155 i avgifter. Därtill kommer transfer in till Milano (ca 100), buss till Courmajeur (ca 200) och byte till ny buss som tar en till Cham (ca 100). Allt i allt svårt att göra under tusingen. Och jag tror att man med lite framförhållning och rekande kan hitta retur biljetter till Geneve för ett par tusen. Så frågan är om det är värt dom par hundra spänn man ev sparar. Det går också åt en hel dag med resandet och dessutom landar Ryanair avgång från Skavsta på kvällen i Bergamo så det krävs även en extra övernattning. Knappast värt det.

Klas

Hej Klas,

tack för ditt svar.

Det verkar lite struligt som du säger. Kör inte ryanair kampanjer med 2 för 1 till Bergamo också? Det billigaste priset jag stt till geneve på vintern var 3000. På sommaren kan man få det för 2000... Vet du vad transfern Geneve-cham kostar?

snurr; sa:
FYI: Fra Oslo kan du fly billig (400 spenn) til Grenoble med http://www.norwegian.no/sw5917.asp

Stockholm - Oslo kan du få for under 300 spenn på norwegian eller http://www.flynordic.se

Det kanskje mindre aktuellt om målet er Chamonix, men det er et bra alternativ om man skal til skistedene lenger syd.

Tack för tipset Snorre,

vet du nåt bra och billigt sätt om man skall till Chamonix då? Det finns ju en flygplats i Chambery till exempel

[/QUOTE]

Vet du vad transfern Geneve-cham kostar? [/QUOTE]

Den går på ca 200 spänn. Värt att checka är också flygstolsplats med charterbolagen som brukar ligga runt 2000 kr strecket.

Klas

Vet du vad transfern Geneve-cham kostar? [/QUOTE]

Den går på ca 200 spänn. Värt att checka är också flygstolsplats med charterbolagen som brukar ligga runt 2000 kr strecket.

Klas [/QUOTE]

Hej Klas,

2000, är det ett vinterpris (sportlov, påsk) TOR?

[/QUOTE]

2000, är det ett vinterpris (sportlov, påsk) TOR? [/QUOTE]

Flygstolsplats är det som charterbolagen erbjuder när dom inte får utsålt deras avgångar, typ sista minuten pris. Kanske inte just i sportlovs/påskveckan som det är störst möjlighet, men i övrigt brukar det finnas platser då och då under hela vintern. Ring till resebyråerna och kolla.

Klas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg