Hej,
Åker upp till Kvikkjokk på lördag för att undr 7 dagar gå följande tur: Kvikkjokk-Prinskullen-Präststigen-Läptåvagge-Njoatsosvagge-Pårte-Kvikkjokk. Se bifogad karta. Inritade tältplatser är inte nödvändigtvis uppdelning av etapper utan bara anteckning för att minnas.
Efter att ha läst ett antal trådar och även delar av Hans Fowelins Präststigen så kvarstår dock några frågetecken:
Tack på förhand!
Åker upp till Kvikkjokk på lördag för att undr 7 dagar gå följande tur: Kvikkjokk-Prinskullen-Präststigen-Läptåvagge-Njoatsosvagge-Pårte-Kvikkjokk. Se bifogad karta. Inritade tältplatser är inte nödvändigtvis uppdelning av etapper utan bara anteckning för att minnas.
Efter att ha läst ett antal trådar och även delar av Hans Fowelins Präststigen så kvarstår dock några frågetecken:
- Har gjort en del svåra vad i mina dar -- men hur svåra är Njoatsosjåhkå och Luohttojåhkå normalt att vada i slutat av augusti ungefär där jag ritat in tänkt linje?
- Finns det några övriga vad som skulle kunna bereda extra svårigheter?
- Röd linje västerifrån upp på Bårddetjåhkkå -- har jag förstått den rätt som en vandringsbar väg?
- Från Ruonas till Låptåvagge -- vilken väg är enklast: den inritade som får vi Buojdes eller den turkosa som genar?
Tack på förhand!