Hej, tänkte att ni kunde hjälpa mig lite. Det är så att jag har tänkt att köpa ett gaskök efter att ha använt ett MSR XGK 2 under 7 års tid. Jag har alltid kört det på besin med bra resultat och det har aldrig klickat. Men jag har sneglat på gaskök senaste åren och i år så har jag fått en ursäkt att köpa ett då vi ska flyga till Kiruna inför årets vandring.
Inbillat mig att det är enklare att få tag på gas än alkylatbensin i Abisko. Rätt eller fel?
Jag har kikat på MSR pocketrocket och det nya etapacklite. Vi är två personer som åker och vi kokar mest upp vatten till frystorkad mat. Stundtals kokar vi enklare pastarätter.
Räcker det med en 1,2l kastrull som följer med etapacklite?
Vad ska jag köpa istället? Vikt och packvolym är inte superviktigt men såklart en trevlig faktor. Kostnad 930kr för etat.
Hur mycket gas ska man bära med sig till ett etapower kök på 1 vecka?
Hoppas på svar...
mvh
Magnus
Inbillat mig att det är enklare att få tag på gas än alkylatbensin i Abisko. Rätt eller fel?
Jag har kikat på MSR pocketrocket och det nya etapacklite. Vi är två personer som åker och vi kokar mest upp vatten till frystorkad mat. Stundtals kokar vi enklare pastarätter.
Räcker det med en 1,2l kastrull som följer med etapacklite?
Vad ska jag köpa istället? Vikt och packvolym är inte superviktigt men såklart en trevlig faktor. Kostnad 930kr för etat.
Hur mycket gas ska man bära med sig till ett etapower kök på 1 vecka?
Hoppas på svar...
mvh
Magnus