Premiär

Gjorde premiär idag på Fröatjärnen i Åre. 4-5 cm fin kärnis.

Bilagor

• PICT5567.jpg
    PICT5567.jpg
    27.3 KB · Visningar: 932
  • PICT5568.jpg
    PICT5568.jpg
    36 KB · Visningar: 917
Har inte varit vid Ånnsjön. Känslan säger att den inte ligger än. Tror man måste upp på lite höjd för att hitta is för tillfället i Åre. Hoppas på minusgrader under veckan...

Tjoho!

Premiär idag för mig:)
Efter ett skriskouppehåll på över 20 år fick den fina kärnisen hemmavid mig att åka och köpa ett par Isvidda med Salomon SNS Pilot Skate-bindningar. Pjäxor har jag sen tidigare så de här blir bra som komplement till skatingen nu innan snön kommer.
Jäklar vad roligt det var, åkte bara en stund med barnen men ikväll väntar ett svettopannlampepass runt sjön.

Premiääär!!!

DSC08456.jpg

Min premiär på luleås isar. Familjen med men inte på bilden. Riktigt härlig is, platt och slät och hel... Hoppas nu på bra veckor så man kan åka riktigt länge innan snön lägger sig tjock. Fast i o f s kan man då åka kring stan på de plogade vägarna. Luleå har blivit en riktig skridskostad för den som inte visste det.

Själv var det också premiär för mig igår söndag på skridskor på sjön Tisaren i Södra Närke (vikar och kanter). 3-5cm fin men tunn kärnis under ett litet tunt lager snö. Kanske inga direkt perfekta förhållanden då pikarna på sina ställen gick igenom isen lite väl lätt.

Bilagor

• DSCN0370.jpg
    DSCN0370.jpg
    25 KB · Visningar: 567
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magnusma Premiär Långfärdskridsko 1
Pelle Bomb Premiär i Skellefteå Långfärdskridsko 2
Pelle Bomb Premiär... Långfärdskridsko 7
ajn Snart premiär? Långfärdskridsko 5
Mats R Premiär Långfärdskridsko 0
ajn Premiär! Långfärdskridsko 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg