Powermonkey eXtreme?

God afton medvandrare!

Har varit lite sugen på att handla present till mig själv och har funderat på en solcellsladdare. Vill ofta lyssna på musik och dokumentärer när man ligger och slappar i hängmattan men tyvärr håller ju bara batteriet en kväll. Har läst en del om solcellsladdare här på forumet men hittar inget om just denna. Alltså Powermonkey eXtreme.

Är det någon som testat eller har synpunkter?

Jag köpte Powermonkey Adventurer som egentligen är samma som extreme, med skillnaden att extreme har ett externt fett batteri på 9000mAh, medans Adventurer har ett inbyggt Li-Po batteri på 2500mAh.
Då solen skiner laddas både telefon och batteri, om än långsamt :)

Trevlig pryl. Vi hade strömavbrott hemma nyss och då laddade vi mobilerna från Adventurer. Jag hade tidigare laddat upp det interna batteriet via USB och första telefonladdningen gick snabbt, laddning nr2 gick långsamt, men det gick.
Telefonerna har ca 2000mAh batterier och var nästan helt slut. Laddades till mer än hälften av solcellsladdaren och det tycker jag är bra.

Förvänta er inga underverk via endast sol-laddning. Det fungerar, men det går långsamt.

Har en...

...solarmonkey adventurer som inhandlades för ett tag sedan. Valde den just för att slippa allt meck med extrabatteriet å långa kabelar. Det är En grej och för tillfället behöver jag då bara En sladd=) (en kabel med adaptrar medföljer)
Laddar min mob(sonim 1750 mah) från absolut 0 till full och har fortfarande kräm kvar efteråt. Var mest ett "hopsan" köp men det känns ju gött å kunna ladda sina prylar när strömmen gått eller på vandringen då kamerabatteriet dött.

=)

Mvh

Kan verifiera att Powertraveller Adventurer iallafall laddar. Och även laddar vid mulet "sverigeväder". eXtreme har samma solceller vad jag vet, men mycket kraftigare och externt batteri.

Valde Adventurer för att den är smidigare att ta med.

Här är en annan som har eXtreme http://www.youtube.com/watch?v=l07pAxGeB0k

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg