Portable hårddisk för bildlagring

Hejsan.

Undrar om det finns någon där ute som har testat Soligors Digital Album DA-20 Vista eller USB-2?

Är det någon fördel med Vistans skärm eller bara en onödig lyx?

Fungerar hårddisken bra, hur är det med kyla, tål den det?

Hur länge räcker batterierna?

Tack på förhand för svar.

Tips om elektronik och resa

Jag är också ute efter en portabel "manick" för lagring av digitala bilder på resa. Jag är intresserad av alla olika bra alternativ på detta tema så jag hänger på din fråga och lägger till ett tips. Gå in på siten http://www.adrianwarren.com och läs om alla möjliga lösningar och recensioner. Är det sen någon som har erfarenhet av dessa t ex
Apacer Disc Steno CP-100 en bärbar CD-brännare
Delkin Picture PAD
Digital Wallet

så vore jag tacksam för tips.

Hälsn Bengt

iPod - kan vara ett alternativ

Hej,

Jag svarar visserligen lite utanför din fråga. Jag använder i varje fall min iPod till att lagra bilder på. Det fungerar väldigt bra och man kan ju ha annat på den som t.ex. almanacka och kontaker. Detta tillsmans med att det är en MP3-spelare gör den rätt kul att ha med sig.

(Kopplas till USB - det var väl det enda som ingick i frågan...)

Man måste se upp med vilken kamera man har. Alla har inte rätt stöd för denna typ av överföring (i varje fall var det så för något år sedan).

Ha de/Lasse B

Min lösning blev..

Hej, tack för era svar. Jag har nu bestämt mig för en "maskin" som heter Flash Trax av märket Smart Disk. En portabel hårddisk med bra funktioner för lagring och visning av digitala bilder på resa. Den har även mp3-möjligheter om man vill ta med sig musik. Säljs på zebramedia.biz.

Bengt

Jag har nu haft min Flash Trax i 3 dagar och är än så länge nöjd. Batteritiden kunde ju varit bättre, särskilt om man bara använder MP3-delen i den. Men den är smidig att använda och känns gedigen.

Hur den står sig då det är kallt, blött och alltmännt otrevligt återstår ju att se.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg