Portabla vågar

Hej,

Jag söker en portabel våg som kan användas vid resande. Användningsområdet är att kunna mäta en vuxen individs tyngd samtidigt som vågen i sig inte väger alltför mycket.

Finns det överhuvudtaget något sådant att få tag på? Om så är fallet vore jag himmelskt tacksam om länkar eller annan info kunde postas i denna tråd.
 
Köpte en portabel fiskevåg på www.coolstore.se som jag har i fiskeväskan, men den har fungerat utmärkt att väga ryggsäcken med också. Liten nog att packa ned och rättså billig också. 189:- inkl frakt verkar den kosta idag, var dyrare då...

http://coolstore.se/product.asp?product=8&sub=3&page=1

Men man får nog vara ganska anorektisk om man ska kunna väga sig själv på den...

En helt vanlig badrumsvåg är nog dessvärre det bästa alternativ jag kan komma på. Inte lätt kanske, men helt klart portabel...
 
När vi fältarbetade och vägde barn och vuxna så drog vi runt på en liten elektronisk badrumsvåg, som vi kalibrerade med jämna mellanrum. Oftast behöver man ju inte veta personers vikt på mer än ett kilo när. Det finns ett antal ultra-slimmade varianter (har en från just Jula under sängen), och de är inte värst tunga heller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vinddriven Portabla sågar? Utrustning allmänt 9
Letaren Vågar man chansa på en rygga? Altra 75 Utrustning allmänt 5

Liknande trådar