Popup

Hr varit borta från sidan i en vecka och nu när jag går in får jag upp en popup som jag inte gillar. Visst är det det helt ok och bra att det finns reklambanners på sidan men popups, det tycker jag bara är mycket irriterande!

/Johan

Visst är det irriterande...

...men det är väl förmodligen den reklamform som ger mest klirr i kassan till utsidans redaktion, som ju tydligen är i behov av pengar (se tråden om frivilligt stödmedlemskap). Det frivilliga stödmedlemskapet har väl inte rönt någon större framgång med dryga hundratalet betalande medlemmar, och när det dyker up pop-ups så blir vi irriterade. Vi vill alla ha en bra utsida, men vill inte veta av vare sig avgifter eller pop-ups. Frågan är hur utsidan ska finansieras. Ska vi hoppas på att de som driver sidan vill fortsätta med det i oförändrad form? Vad händer om dom tröttnar?

Joakim Ekendahl

Mozilla/Netscape

Om det finns någon mer än jag som kör Mozilla eller Netscapes (6.2) browser så finns det ju inbyggt stöd att bli av med oönskade popup-fönster.

Gå till Edit | Preferences | Advanced | Script & Windows. Där kan man kryssa ur "Open unrequested windows".

/Jonas U

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg