Polen,Estland,Lettland och Litauen

Hej!
Någon som har erfarenhet av att cykla i dessa länder och vet vad som gäller med tältning osv?

Har planer på en tripp genom östeuropa nästa sommar och vill veta allt Ni kan tänkas veta gällande cykling där.
Kalle.

Sunt førnuft o førsiktighet

Hej På dig!

Kan inte prata før est, lett, lit.. men i Polen ær det
inga speciella konstigheter. Du ska bara veta om att det inte finns någon allemansrætt, så man kan inte slå upp tælt var som helst.

Normalt ær det ingen som bryr sig om du tæltar i skogen, eller på någon annan undanskymd plats. Men med tanke på att brottsligheten i Polen ær ganska høg, och ænnu høgre i de andra tre lænderna, hade jag nog
hållt ett visst mått av førsiktighet.

Ett alternativ som inte många vet om ær att man kan sova i studenthem. Problemet ær bara det att de flesta studenthemsføreståndare inte pratar engelska :) Studenthem ær ett kanonalternativ, med priser som nærmast ær skrattretande låga. Kænner du någon som pratar polska, rekommenderar jag detta.

Jag kan bara rekommendera en cykeltur i Polen, om du håller dig på landsbygden kommer du att få uppleva en otrolig gæstfrihet, och førmodligen en semester att komma ihåg.

Hoppas du får en skøn cykelsemester
/Jakob

Hej

Jag cyklade genom Estland och Lettland foerra aaret och jag hade inga problem med att taelta daer. Jag taeltade oftast i skogs- eller aengs-mark och jag hade inga problem med folket.
Varfoer bara i Balticum och Polen och inte laengre oesterut. Vill du ha bra aeventyr saa testa aeven Ryssland och Vitryssland, betydligt trevligare folk.
/Stellan

Hej!
Hur skall du cykla? Funderar själv på att runda södra delen av Östersjön, dvs ta mig över till Finland och sedan via Petersburg nå Baltikum. Planerar även att besöka Königsberg/Kaliningrad och Danzig. Därefter cyklar jag söderut men det är en annan historia. Jag funderar själv på att samla ihop en 3 pers eller så och cykla ihop med..
Ha det
/Magnus

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg