Har kört med Pocket Rocket några år men fick problem med en stor tub från Biltema som inte öppnade med PR. Först trodde jag nog Biltema var orsaken men efter testat med två andra kök och en lampa som öppnade flaskan är jag övertygad om att felet är i köket. Någon som känner igen problemet?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pocket rocket
- Trådstartare avslutatmedlemskap160620
- Start datum
Klistrig kula i kartuschen öppnar inte. Det är inte köksfel men väl bränsleproblem. Stoppnålen i myntfacket brukar kunna få gastätningskulan att släppa med lite manipulation. Därefter brukar det fungera tillfredställande.
Har under styft 15 års bruk av PR aldrig råkat ut för problemet. Men jag har hört om det tidigare. Givetvis blir det olika tekniska problem emellanåt. Det gäller att kunna fixa det i terränglådan. Rätt slutsatser kan underlätta.
go tur
Har under styft 15 års bruk av PR aldrig råkat ut för problemet. Men jag har hört om det tidigare. Givetvis blir det olika tekniska problem emellanåt. Det gäller att kunna fixa det i terränglådan. Rätt slutsatser kan underlätta.
go tur
Nålen
Tja, visst skulle den öppna med en nål men vad hjälper det att lukta gas om fingrarna och gas som läcker ut i naturen.
Funderade på lägga något i mellan men har löst problemet med köp av en Crux som funkade bra på samma flaska. Någon som vill köpa en Pocket Rocket?
Klistrig kula i kartuschen öppnar inte. Det är inte köksfel men väl bränsleproblem. Stoppnålen i myntfacket brukar kunna få gastätningskulan att släppa med lite manipulation. Därefter brukar det fungera tillfredställande.
go tur
Tja, visst skulle den öppna med en nål men vad hjälper det att lukta gas om fingrarna och gas som läcker ut i naturen.
Funderade på lägga något i mellan men har löst problemet med köp av en Crux som funkade bra på samma flaska. Någon som vill köpa en Pocket Rocket?
Var det inte nått gäng australiensare som hade problem med att cruxet pajade ventiler genom att trycka nålen för långt in i flaskan?
Jag skulle nog säga att det handlar om för stor tolerans i tillverkningen av flaskorna. Jag har no hellre pocket rocket problemet än crux problemet. Om ventiler i flaskan funkar efter att man lirkat med den är det ju klart bättre än havererat tub.
Jag skulle nog säga att det handlar om för stor tolerans i tillverkningen av flaskorna. Jag har no hellre pocket rocket problemet än crux problemet. Om ventiler i flaskan funkar efter att man lirkat med den är det ju klart bättre än havererat tub.
Har hatt tilsvarende problem på et par China køk.
Da finns en gummiskive som tetter mot toppen av boksen, Jeg plukket bort den, og alt virket.
Det kan se ut som om de eurpeiske boksene har ventilen litt lavere enn østen boksene.
Du ser tydelig skiva som en svart stripe mellom boks og brenner på dtte bildet:
http://www.wedocampstoves.com/files/2221318/uploaded/GST-100A_view1.jpg
dsk
Da finns en gummiskive som tetter mot toppen av boksen, Jeg plukket bort den, og alt virket.
Det kan se ut som om de eurpeiske boksene har ventilen litt lavere enn østen boksene.
dsk
Gummipackning
Jet testade med att ta bort gummipackningen men det funkade inte tråkigt nog. Mycket våld öppnade ventilen något men jag vågade inte ta i allt vad jag kunde.
Har hatt tilsvarende problem på et par China køk.
dsk
Jet testade med att ta bort gummipackningen men det funkade inte tråkigt nog. Mycket våld öppnade ventilen något men jag vågade inte ta i allt vad jag kunde.
Kulan åker upp själv och tätar när man jagat ner den. Tror mera på tubproblem än köksproblem, en ängslig kamrat till mig har olika tjocka gummipackningar med till sitt tunga Svensk/Kinesiska kök.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg