Playground - Psycho?

Hur pass avancerat är detta, ni som vet? .se har väl knappast godkänt batesmotel.se, eller? Är det trivialt att sno till sig en .se-domän?

/Kalle G

Ledsen alla Arkiv X-hjärntvättade...

Att nyhetsbrevet är tomt beror antagligen på att din e-postklient blockerar innehåll som måste laddas från webben.
Hela nyhetsbrevet är ju en enda stor Jpeg-bild, och eftersom det är precis så spam-fabrikanter brukar göra så slängdes nyhetsbrevet direkt på skräpposthögen för mig - jag hittade det under en rutinkoll...

Inte så smart av Playground, alltså.
Å andra sidan är ju hela deras sajt bara bilder, något som effektit ödelägger alla chanser att hitta dem via Google när man surfar prylar, så några datornördar är de ju inte.

Men sen vet jag inte varför de skulle ha varit uppenbart hackade för att webbplatsen även finns på en alternativ domän... som dessutom ägs av Jonas Gidlund på Playground ;)
[Ändrat av Nordesjö 2005-10-28 kl 12:05]

tigertamjaren; sa:
Uppenbart eller inte så har det ju nu dimpt ner ett nytt nyhetsbrev (plain txt...) från sagda avsändare...

Det kanske är hybris att påstå att det kanske beror på ett meddelande som de fick:
"Tänkte bara berätta att ert nyhetsbrev fastnar i mitt spam-filter (jag hittade det ”av misstag”), så det är nog flera som inte får det."

(hihihi)

Eller missade jag nåt? Var det inte bara "the page can not be found"?
[Ändrat av Nordesjö 2005-10-28 kl 12:18]

Re: Ledsen alla Arkiv X-hjärntvättade...

Nordesjö; sa:
Att nyhetsbrevet är tomt beror antagligen på att din e-postklient blockerar innehåll som måste laddas från webben.
Hela nyhetsbrevet är ju en enda stor Jpeg-bild, och eftersom det är precis så spam-fabrikanter brukar göra så slängdes nyhetsbrevet direkt på skräpposthögen för mig - jag hittade det under en rutinkoll...

Inte så smart av Playground, alltså.
Å andra sidan är ju hela deras sajt bara bilder, något som effektit ödelägger alla chanser att hitta dem via Google när man surfar prylar, så några datornördar är de ju inte.

Men sen vet jag inte varför de skulle ha varit uppenbart hackade för att webbplatsen även finns på en alternativ domän... som dessutom ägs av Jonas Gidlund på Playground ;)
[Ändrat av Nordesjö 2005-10-28 kl 12:05]

E tu, brute?

Verkligheten överträffar dikten; Arkiv-X är småpotatis mot detta! Är du med i konspirationen, Martin? Varför förnekar du att sidan är hackad ;-D

:) Kalle G

Re: Re: Ledsen alla Arkiv X-hjärntvättade...

Kalle G; sa:
Är du med i konspirationen, Martin? Varför förnekar du att sidan är hackad ;-D

Attans! Jag glömde att starkaste beviset på att en konspiration existerar är att någon förnekar att den existerar...

Tror ändå mest att det är en miss från ägarna. Som sagt ägs http://www.batesmotel.se/ av Playground-folk:

Men jag kan ju ha haxxzat Nic-sidan :) (klicka på "utökad")

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
resenaren Playground Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg