Jag kan inte använda SPD-pedal (på högra sidan) p g a en knäskada (oavsett flexande pedaler etc., tyvärr, tyvärr, jag känner till alla fördelar med SPD, men kan bara inte använda SPD :-(
Vet att jag nu svurit i kyrkan, men ändå:
Tips v g plattformsedaler för MTB (väg, stig o lättare terräng) ?
Finns ju 'vanliga' enkla 'cykelpedaler' för en ringa penning.
Men om man ändå (trots, eller kanske just p g a ett begränsande knä) vill få ut så mycket som möjligt av cyklandet, vad bra/bäst på plattsidan ?
Har sett en massa plattormspedaler, även av finare (dyrare)slag, en del med rätt extrem design, och ofta vassa piggar som en igelkott etc (bara bra för downhill, eller ?).
Kanske Kombipedal (vändbar) eller plattformspedal med korg och inbyggd SPD vorte nåt ? Kan vara bra då min fru (kör SPD) ofta lånar min bästa cykel.
Fast bara plattform kanske ett bra sätt att få ha den i fred ;-)
Vad säger ni med erfarenhet av att köra platt också ?
Vet att jag nu svurit i kyrkan, men ändå:
Tips v g plattformsedaler för MTB (väg, stig o lättare terräng) ?
Finns ju 'vanliga' enkla 'cykelpedaler' för en ringa penning.
Men om man ändå (trots, eller kanske just p g a ett begränsande knä) vill få ut så mycket som möjligt av cyklandet, vad bra/bäst på plattsidan ?
Har sett en massa plattormspedaler, även av finare (dyrare)slag, en del med rätt extrem design, och ofta vassa piggar som en igelkott etc (bara bra för downhill, eller ?).
Kanske Kombipedal (vändbar) eller plattformspedal med korg och inbyggd SPD vorte nåt ? Kan vara bra då min fru (kör SPD) ofta lånar min bästa cykel.
Fast bara plattform kanske ett bra sätt att få ha den i fred ;-)
Vad säger ni med erfarenhet av att köra platt också ?