Mycket info, man tackar.
Om jag parkerade min bil genom att lägga den på taket och putta in den i garaget skulle jag definitivt fråga vilken typ av plåt den var gjord av innan jag köpte. Lite så är det ju? Jag har svårt att se mig lyfta kajaken ur vattnet och bära upp den i skydd på klippan när kajaken väger 25 kilo och packningen lika mycket.
Hur som helst verkar ju inte glasfiber vara uteslutet som alternativ bara för jag tänker vara lite oöm och det var ju bra, mer att välja på. Jag har kört plastbåtar i alla år och dragit upp dem på stenstränder och så vidare så jag vet ungefär vad gelcoat tål och vad det krävs för att laga repor men en kajak måste ju vara lite sprödare än en 18fots DC tänker jag.
Jag uppskattar att ni tycker jag ska välja kajak efter funktion, men tyvärr blir det nog bara att jag tar billigaste havskajaken jag kommer över. Det kommer handla om 2-3 turer om året för mig, jag får väl bita ihop om jag sitter som en påse nötter. Huvudsaken är att den inte är för rank. Jag har sett beggade och även vissa nya både plast och glasfiberbananer kring 6-8000. Jag brukar tröttna snabbt på mina projekt och då vill ja inte stå med en kajak för 30k som är formgjuten efter mitt arschle. Är det så kul som jag hoppas kan man ju uppgradera när man verkligen vet vad man vill ha. Tack igen!