Planering vinterexpedition

Funderar lite på att börja planera en vinterexpedition, eller senvinter/början av våren när vädret är mer stabilt. Tanken med resan är att öva i alpin terräng, isklättring, scrambling och klättring. Har en introduktionskurs i alperna och besök vid kebnekaise som grund. Nån som det kliar i benen på hör av er så planerar vi nåt kul. Svenska eller norska fjällen funkar.

Jag har själv haft planer på att göra Syltraversen, en klassisk vinteralpintur. Av det jag har hört så innehåller den allt som du efterfrågar. Om turen skulle vara aktuell för egen del under denna vinter vet jag inte, men om inte annat har du fått ett tips på en grej att göra :)

Mvh /Joel

Kaskasepaktes nordvägg.. Mig veterligen har endast en handfull replag gjort den vintertid.

Rafael Jensen var en av dem vill jag minnas. Något att planera mot?

Syltraversen

Syltraversen har som sagt allt det som du vill. MEN oavsett vad som sägs så är den ganska seriös. Oerhört exponerad på sina ställen. Så stor alpin klättervana är nog att rekommendera. Annars finns ju alltid tummelplatsen Rjukan för oss som gillar snö och is.

//Sören T

Hur går det med planerna?!

Har du nån idé om vad eller var det lutar åt?

Är ni nog med folk redan?

Kliar rätt mycket i benen!
/Karl

Hur går det med planerna?!

Har du nån idé om vad eller var det lutar åt?

Är ni nog med folk redan?

Kliar rätt mycket i benen!
/Karl

Jo kliar i mina med :). Vi som var i alperna nu i somras snackar lite löst om klättring i Sylarna till vintern. Inget är bestämt eller spikat. Är öppen för det mesta inom alpin klättring.
Skickar ett pm, så snackar vi mer där.

Kaskasepaktes nordvägg.. Mig veterligen har endast en handfull replag gjort den vintertid.

Rafael Jensen var en av dem vill jag minnas. Något att planera mot?

Endast Peter Ersare med replagskompisar samt Krister Jonsson har gjort Kaskasapakte pa vintern vad jag vet. Rafel har inte gjort den vad jag vet.

Per-Elof Lidstrom mfl forsokte ganska manga ganger

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GåMotKrysset Dags för planering sommar 2022 Expeditioner 3
mont Planering, halva nöjet? Expeditioner 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg