Pieps Freeride

Transciver är mycket viktigt men kan för en del tyckas dyrt.

Hittade denna transciver, Pieps Freeride, på highsport.se till ett lågt pris. Har någon nånting att säga om den, som har provat den eller så? Bra dåligt mm..
 
Tack för det svaret.
Får vänta tills det nummret av Brant dyker ner i brevlådan.

Hoppas på ett positivt svar med tanke på det låga priset. På så sätt kan ju fler få tillgång till transciver, och det är ju bra!
 
Instämmer

Hoppas på ett positivt svar med tanke på det låga priset. På så sätt kan ju fler få tillgång till transciver, och det är ju bra!


Priset är ju tyvärr ofta avgörande, och många väljer bort transciever pga av det skälet.
Man kör på filosofin: "det händer inte mig".

Jag är en av dom, jag erkänner :)

//MD
 
Verkat fått hystad kritik, om än lite svår att sköta....

Tycker inte det låter så bra. Enkelantenn och svår att hantera!
Det enda dom verkar gilla är att den är liten och billig.

En transciever är aldrig bättre än den som håller i den och eftersom de flesta av oss tränar alldeles för lite så är all hjälp behövlig. Själv funderar jag skarpt på att köpa en med tre antenner för att få mer hjälp, även om jag tidigare har presterat hyggliga tider med min M2.
 
Att den är liten och billig faktiskt de enda skälen till att köpa FR:en, men de är inga dåliga skäl. Titta gärna på några andra diskussioner där vi tagit upp just det här:

http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=40922

http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=98

Det är en billig transceiver som förhoppningsvis gör att fler kommer att köpa den, MEN den kräver träning, träning och åter träning. Något som transceivers gjort sedan de uppfanns på 1950-talet. Inget konstigt i det, man måste bara vara medveten om dess begränsningar.

Mårten - föreståndare för Åre Lavincenter
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.