• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Personalaktiviterer och/eller föreläsare i Göteborg eller STO regionen

Jag är så jäkla frustrerad.. Jag arbetar på ett teknikintensivt företag och jag söker kortare distraktioner för mina anställda. Någon som kommer och pratar 1-2 timmar, kanske någon aktivitet under samma tidsperiod för att få mer mjuka tankar och dialoger. Det är kanske inte så viktigt "vad" som att.. Det kan vara allt från qigong till någon som pratar om vad som helst.. Tanken är att vi ska försöka ha dessa aktiviteter 1 gång i månaden för att tillsammans umgås och göra något vi inte annars gör, det får inte bli för dyrt eller för stora projekt eftersom vi trots allt har ett jobb att göra.. jag misslyckas gång på gång med dessa korta, jag har inte lyckats hitta en enda som funkar..

Jag är inte intresserad av några långa upplägg, halv, heldagarsaktiviteter eller ännu längre, dessa kan jag redan själv hitta..

Kan någon tipsa om någon eller några som är bra?
 
ett par

Dessa går ju att få kortare eller längre men 1-2h går garanterat (kanske 2h med till och från kontoret)

takvandring - se stockholm från ovan eller GBG om du nu måste :)
Dolda rum... vet att man i STHLM kan få guidning på konstiga platser som man annars inte kommer åt som privatperson. (har dock ingen URL får se om jag hittar)
Vet inte om grafittivandringarna kommer att köras nu igen... det kan va intressant

FInns nog mer... kommer inte på några inom tidsramen just nu

hur många är ni? Det spelar ju roll med.

BZ/
 
jag hade hand om ett gäng som var ganska luttrade och hade gjort det mesta från gokart till att lyssna på plate mfl, vi engagerade; anette faringer som är bildterapeut http://www.bildterapeut.se/kontakt.html och lät henne pyssla ihop lite öveningar där eget knåpande varvades med hennes tankar. en av dom mer bestående positiva effekterna jag varit med och fått inom den här ramen..

i en miljö med mycket tekniker kan det nog bli extra välkommet med något helt annorlunda.
 
hehe.. STO på västkusten är inte lika flott som på östkusten, det är Stenungsund, Tjörn och Orust..

Tack för era tips!
 
Jag kan rekommendera Bushcraft.se ifall du vill ha något åt skogen hållet.

Jag själv kan även erbjuda 1,5 timme information från Energimyndigheten om hur man klarar sig utan ström hemma över en längre period.

Både två dessa aktiviteter kanske dock skapar mer paranoia än sinnesfrid hos de anställda, men jag tycker att de får med sig en del kunskap om hur de klarar sig i utsatta situationer och det borde ge ett större lugn på sikt.
 
Vi var på guidad visning av operan med jobbet (en drös ingenjörer). Det var riktigt kul och uppskattat. Avslutade med lunch, tror att det hela tog kanske en hel dag. Studiebesöket på operan var nog en timme (de kan säkert anpassa sig).

Jag har varit på prova-på-spinning på friskis med en styrelse jag var ledamot i en gång. Det var jättekul. Kankse friskis i din närhet har sådana erbjudande också.