PC-Summit

Varför funkar inte kommunikationen mellan pc och en E.trex Summit som jag lånat.
Det går bra med min vanliga E.trex.
Gränssnitt är satt till samma på båda två.
Har provat flera program Kartex Ozi och easy GPS.

har någon en summit till sin pc

Har fått ett svar från lantmäteriet att inte summit stöds av kartex. Finns det någon som har en summit kopplad till sin PC?

har någon kopplat summit och pc

har fått veta att kartex inte stöder summit har någon kopplat sin summit mot en pc med nått program?

GPS V

Jag har en Garmin GPS V med samma problem. Enligt LM kommer en ny version av Kartex i Juni som ska stödja GPS V och säkerligen även Summit.

Summit OK med Kartex

Jag har en eTrex Summit (firmware 2.07). Den fungerar fint med Kartex 3.05 (inställd på eTrex) på PC samt med MacGPS_Pro på Macintosh.

/Anders

gränssnitt

Vilket gränssnitt har du inställt på i summitén jag har provat alla utan resultat.
Har haft kartex instält på E-trex som du har.

COM porten

Har du förvissat dig om att din COM port funkar ? Har du öppnat något annat program samtidigt som utnyttjar COM porten, så måste du stänga detta program.

Per Brune

com port

Har inget fel på datorn vad jag kan förstå skiftar jag över kabeln till min gula E-trex så funkar det på en gång.

Du kan alltid pröva att byta gränssnitt på GPS:en, mellan Garmin och NMEA, medan du är inne i Kartex. Glöm inte att ta bort bocken "Mottagaren är inställd på Garmingränssnitt" under inställningar. Då brukar det släppa. Jag har samma problem med min etrex legend.

Ingen kontakt

Har nu även provat Garmin´s nerladdnings program utan att komma åt "summiten". Så nu är den skickad på kontroll hos försäljaren.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg