Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
påsmat o tungkök?
- Trådstartare -Patric-
- Start datum
Jag brukar göra såhär:
Ska jag bara äta mat i påse så tar jag med mig mitt Technotrail och äter då direkt ur påsen.
Om jag även ska laga lite annan mat då brukar jag ta mitt Triangia (gas) men äter då fortfarande påsmaten ur påsen för att slippa disken.
Ska jag bara äta mat i påse så tar jag med mig mitt Technotrail och äter då direkt ur påsen.
Om jag även ska laga lite annan mat då brukar jag ta mitt Triangia (gas) men äter då fortfarande påsmaten ur påsen för att slippa disken.
Tunga köket ( Omnifuel) på vintern. annars pocketrocket. Spelar ingen roll om det ska kokas vatten och ätas ur påse eller stekas fisk, det blir fickraket på sommaren iaf.
har snurrat runt på lite trådar.. har förstått att mååånga käkar frilufskäk som tillagas i påse, hur gör ni.. kokar ni vatten i tungkök(läs trangia) häller vattnet i påsen och sedan innehållet i påsen i kastrull för att käka eller kör ni ultralätt vattenkokare och krubbar ur påsen?
Technotrail och direkt ur påsen.
Min favorit är annars frukosten. Kör den i påsform (REAL) och häller ned kallt vatten på morgonen (som väntar i en flaska i absiden). Därefter låter jag påsen stå i två till tre minuter medan min arma kropp och min, om möjligt, än mer arma själ vaknar till liv. Sedan är det bara att fylla på depåerna med kiloJoule, vika ihop påsen och vips är man redo för dagens aktiviteter. Ingen disk, inget kök; geschwint!
Technotrail och direkt ur påsen.
Min favorit är annars frukosten. Kör den i påsform (REAL) och häller ned kallt vatten på morgonen (som väntar i en flaska i absiden). Därefter låter jag påsen stå i två till tre minuter medan min arma kropp och min, om möjligt, än mer arma själ vaknar till liv. Sedan är det bara att fylla på depåerna med kiloJoule, vika ihop påsen och vips är man redo för dagens aktiviteter. Ingen disk, inget kök; geschwint!
Är du seriös? Vad gör du vid bågklubbstemperaturer?
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg