Påsarna från vindunken=bra vattenbehållare?

Jess, och jag lever fortfarande och dessutom dricker jag mjölk direkt från producenten, dvs. kossan fast det enligt vissa är "dödligt farligt". ;)

Att dricka opastöriserad mjölk tror jag man klarar med kortare eller längre tillvänjning då jag inbillar mej att det är bakterier man eventuellt inte tål.
Men somliga kemikalier i plastflaskor är det nog svårare att "vänja" kroppen att tåla.

/Patrik, ett tag sedan jag fick njuta av smaken av färsk mjölk med härligt gräddlager överst

Att dricka opastöriserad mjölk tror jag man klarar med kortare eller längre tillvänjning då jag inbillar mej att det är bakterier man eventuellt inte tål.
Men somliga kemikalier i plastflaskor är det nog svårare att "vänja" kroppen att tåla.

/Patrik, ett tag sedan jag fick njuta av smaken av färsk mjölk med härligt gräddlager överst

Här i V-vik kan vi köpa Åsens mjölk på plastdunk och jag skall kolla lite senare vilken märkning det är på plasten, men dessa dunkar borde funka även till dricksvatten eller barlast etc. Hur som haver så är den fri från homogeniseringsprocessen, så om vi pratar pest och kolera så är väl detta att föredra framför UHT-mjölken. Sedan vet vi ju inte om kossorna käkar genmanipulerad soja och majs etc..........suck...

Sedan vet vi ju inte om kossorna käkar genmanipulerad soja och majs etc..........suck...
Dom kossorna jag känner och mjölkar ibland är KRAV-kossor så där är det "the real stuff". Jag är ingen vän av genmodifiering eller kemikaliejordbruk och inte bonden heller, dessutom ska mjölken vara av sån kvalitet så man tar muggen med morgonkaffet och går fram till närmsta kossa och hämtar en skvätt i kaffet. (Ja dom kossorna är vana vid det mesta.) :)

Blir väl lite jobbigt att ta en ko med sig på paddlingsfärden... :p
Och dödligt farligt kan det ju vara om kossan råkar sparka. :)

*ASGARV*

Man kanske kunde lära kossan paddla, i vinter lärde jag ju 3 amkor vi dagligen flyttade in till kalvarna morgon och kväll att både lyda fingerkommandon som höger, vänster och vänd om, och att göra morgonjympa tillsammans med mig. :)

Själva kon som förpackning av mjölk måste ju vara den ultimata. Bäst för datum på mjölken är väl så länge kon lever. Kan Teknikern sen lära kon att paddla så har vi ny definition på UL, Dvs proviant och utrustning som fraktar sig själv. Man kanske tom kan bli bogserad av kon i sk cow-tail? ;)

mvh thomas

Nu kom ju cowboy teknik som vi nyss avhandlade på nytt i dager. ;-)

De har ju kraftiga beslag i fören där man kan få ett stadigt grepp och halv paddel med flottör kanske går att stoppa i där bak om kossan är snäll och nöden kräver.

Ultralätt fungerar även i paddlingssamanhang...Hyfsat tåliga ska grejerna nog vara...

Jodå, håller med och har själv spartansk och lätt utrustning. Har ju en fällkajak och ser till att kunna bära allt utan extra vändor, t.ex. Till bussar, färjor och annat. Men vattensäckarna får väga 200 gram /st. tomma eller vad det kan vara. Rätt kasst att blöta ner utrustning eller behöva paddla till närmaste pump om de fallerar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ryden Bra ställen att campa mellan Kalmar och Möja Paddling allmänt 9
tango Bra röd lampa för biltransport av utskjutande kajak i mörker Paddling allmänt 36
LaBrisaVerde Bra tackräcke Paddling allmänt 4
Ynglet Bra platser att få i kajaken? Paddling allmänt 6
pelle.k Tips på bra flytväst Paddling allmänt 5
Kal-P-Dal Bra iläggningsplats i Misterhult? Paddling allmänt 5
avslutat_17_06_20 Paddelflottör grönlandspaddel och bra pump Paddling allmänt 11
MartinR Var köper jag en bra racingsits? Paddling allmänt 3
Jones Aquilo K1 GF proXplore, bra eller dålig? Paddling allmänt 13
Vaxholmarn Bra pris Paddling allmänt 4
hassex En bra dag på jobbet Paddling allmänt 0
Indigobarn Bra byxor att paddla i? Paddling allmänt 12
wulf79a bra iläggs platser östergötlands kust? Paddling allmänt 7
puckelsnook Tips på bra kajaktur 3-4 dagar - fiske & fjäll? Paddling allmänt 0
Burnis Tips på bra nybörjar kanot för två vuxna? Paddling allmänt 8
Nicosand Tipsa mig om bra å-paddling Paddling allmänt 2
puckelsnook Är Yak-grejer bra grejer? Paddling allmänt 0
Trikåmannen Bra hybridkajak för fors? Paddling allmänt 12
aksello tips på kanotleder med bra information. Paddling allmänt 15
doffelund Hjälp med bra kajakturer Paddling allmänt 3
Spinspider Kajaker med sittställning som känns bra? Paddling allmänt 11
NordenJolt Funderar på att köpa kajak, är någon av de här ett bra val? Paddling allmänt 3
Kal-P-Dal Bra iläggsplats Torö? Paddling allmänt 4
UffeB Höstpaddling med bra boende Paddling allmänt 7
hans67 Bra tur Möja eller ? Paddling allmänt 7
nicke45 Bra bok om kajak paddling Paddling allmänt 5
Brundin Hitta bra och billig kajak i Uppsala/Stockholm Paddling allmänt 2
plommon1 Tips på bra paddelvatten Paddling allmänt 6
Niftigolebb Bra flytväst som andas Paddling allmänt 4
torger Surfskis - vad är de bra på, egentligen? Paddling allmänt 14
the_tnt Bra nybörjarsida! Paddling allmänt 33
gottern Söker tips på bra kanotvagn Paddling allmänt 2
Stuvarn Fikaluckan,bra eller dåligt? Paddling allmänt 26
NBS Aquapac mobilfodral - bra/dåligt? Paddling allmänt 11
plankton Pedalställ med bra ergonomi Paddling allmänt 18
Erik Barkefors Bra paddelväst... Paddling allmänt 25
Anders Oak Tips om havskajak som är bra i surf och lek? Paddling allmänt 18
Erik Barkefors Vilken paddel är bra till vad? Paddling allmänt 32
Erik Barkefors Bra iläggsplats Paddling allmänt 2
prylManne Roman shark? bra pris? Paddling allmänt 4
salgo60 Bra nät att förvara saker i sittbrunnen Paddling allmänt 11
OlleBlad Bra kajaksitsar - finns det? Paddling allmänt 9
OlleBlad Bra tältplatser Långö naturreservat, Sörmland Paddling allmänt 2
malin1 Är Prijon Seayak bra? Paddling allmänt 1
toblotron Bra matrecept för paddlare? Paddling allmänt 0
ludvigludvig tips på bra kajak?? Paddling allmänt 5
sxefan Bra kanotvatten i kanada? Paddling allmänt 7
Lotta Svantesson Någon som har nåt bra svar på vad jag skall rätta till Paddling allmänt 0
Spoven Bra Vildmarks älv för långpaddling i kanadensare?? Paddling allmänt 5
pad Silva UN70, bra pris! Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg