panik: skidköp

Nu börjar jag få smått panik, jag måste köpa ett par nya lagg o bindningar inom en vecka och behöver hjälp.
Lagg: Rossignol Pow Air Pro, K2 Enemy, Extrem AK four.
Bindningar: Linken.

Någon som har andra förslag, eftersom jag e fattig, borde jag egentligen köpa några billigare grejer än ovanstående (jag höll mig ifrån Salomon Pocket Rocket o Crossmax 12 iaf ;).

MVH /* johannes */

Vad...

sägs om Atomic TM22 och 7tm?

En allround lösning som borde gå lös på mindre än det som du funderar på nu?

Det har ju dock förståss självklart stor vikt hur och var du tänker åka...

/Anders B

Rossi

Tycker själv att det är Rossin är en jäkla bra skida, se recension...

Den verkar tåligare än de K2 skidor jag har åkt med tidigare. Men enemyn är ju oxå fin.

Skall du åka stora berg så skulle jag gå på AK4:an men för sverige med en vinter som i år så passar nog Rossi/K2 bättre!

Skall du hoppa och leka så är det ju fördel för dem oxå!

TM 22
Jag kan bara bekräfta att Anders Bäcks förslag på ett par Atomic TM 22 är en BRA lösning. Har själv åkt på årets modell dock med G3 bindning i 3 veckor, tyvärr har det mestadels blivigt piståkning men till det har skidorna fungerat mycket bra. Men till sin fulla rätt kommer skidorna i lössnö, som sagt så har det inte blivigt så mycket av den varan i år men fick iaf. två fina dar i Åre med en halvmeter nysnö och då gick skidorna av sig själva.

Hoppas nu på att få prova lössnöegenskaper lite mer i Avoriaz nästa vecka eller i Riksgränsen v16 och efter det återkommer jag med en utförligare recension.

Pris med G3 bindning (Stadium): 4200:-

Lycka till med ditt köp och hoppas du får några fina skiddagar / Henrik

skidor

Det är av ganska stor vikt att skidorna som skall inhandlas är av twintip modell då jag är en så kallad "new school telemark jibber", samtidigt som de måste vara fartstabila. Riktigt djup puder åkning blir det sällan i sverige så speciellt breda puder-surfar lagg behövs inte. Rossin verkar bra, stod och böjde och bände på lite på i en butik och de verkar vara i min smak, även Extrem skidan verkar fin. Så nån av dem blir det nog.

Fartstabil lekskida

Fartstabil lekskida, då tror jag på Rossin, kolla in puckelfinalen på OS igår, massor av åkare på Rossin...

paniken är borta...

Paniken är som bortblåst nu infinner sig en lustig känsla av mörk ångest, förnekelse och hunger. Jag köpte inte någon av ovanstående skidor, det blev ett par Dynastar Candide Thovex pro model. De verkar vara ungefär det jag söker, något smalare än Rossin med fullt duglig i mindre puderhålor. Sen har den fina färger oxå ;)

bindningar..

det blev Cobra istället för Linken, jag kände att jag vill prova den nya varianten (jag körde lite på förra årets Linken) lite mer innan jag köper dem för 2500sek. Sen så verkar jag Cobran vara riktigt bra oxå.
Men det blir säkerligen ett par Linken nån gång i framtiden.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j0hannez panik: skyddköp: knäskydd Telemark 13
Nirrebosse Stundande skidköp Telemark 5
JKS Skidköp Telemark 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg