Paclite byxor eller likande

Tja
Jag har en jacka i windstopper shell och skulle viljqa h reda påå om man till den bör ha antingen paclite eller windstopper shell som man impregnerar ? Jag är öppen för de flesta förslag men skulle gärna vilja ha tips av någon som provat. Jag skiter i rivfasthet eller någonting. Det jag vill ha reda på är om paclitebyxor är att föredra framför ett par impregnerade windstopper shell-byxor. Tips om modeller välkomnas också

förstår inte riktigt ?

Hej !
Jag förstår inte riktigt frågan: Menar du att ett par impregnerade windstopper shell-byxor går att jämföra med Paclite beträffande vattentäthet ?

Mig veterligt behöver man ej impregnera windstopper shell-produkter. Det går väl inte heller är jag ganska säker på.

Är du ute efter total vattentäthet i flera timmars regn så är det ju paclite som gäller. Jag känner inte till möjligheten att impregnera windstopepr shell så det blir helt vattentätt, om det nu var det du var ute efter.

Tips på Paclitebyxor: Tierra Conrad Kain (hyfsat året runt modell)

MVH Mats Frank, Umeå

Paclite

Jag kan tyvärr inte svara på om Windstopper byxor är att föredra. Men jag äger ett par Tierra Meili byxor och jag är extremt nöjd med dem. Kolla in min recension i recensionsbanken.

Men jag tycker att andra faktorer som användningsområde har stor betydelse också. Meili-byxan är ingen bra bergsklättringsbyxa eller alpin utförsbyxa eftersom den är tunn och rispas lätt sönder. Men för cykling, längdåkning och vanlig vandring fungerar den utmärkt.

Förresten så tror jag att det är förstärkningstyget som man impregnerar och inte själva Windstopper tyget. Det finns t.ex. Windstopper fleece som inte skall impregneras.

Duh

Nu svarade jag lite för snabbt. Tierra Meili är en Gore-Tex Paclite byxa och inte Windstopper som det kanske skulle kunna verka från mitt inlägg.

Vad skall du använda byxorna till?

Är du ute efter en träningsbyxa (löpning/multisport) så rekomenderar jag starkt en activent/windstopper shell byxa (ex. tierra the fast track) Går bra att återimpregnera med ex. Nikvax

Är du ute efter en vandringsbyxa eller skid byxa rekomenderar jag starkt en paclite byxa (ex. Tierra conrad cain). Paclite är vattentätt vilket inte activent/winstopper shell är. Dock åker man bara skidor i minusgrader så funkar activent säkert fint.

MVH
Cristoffer

Tierra Fast track

Hej !
Jag har mycket goda erfarenheter av Tierra fast Track. Den byxan funkar verkligen till allt: Skidbestigning, löpning, telisåkning, cykling. Ett varningens ord dock för att försöka dra byxorna utanpå plast-telispjäxor. Då går byxorna lätt sönder på insidan.

För toppturer på våren är byxorna suveräna. Dock skulle jag vilja ha hel dragkedja för att kunna ventilera mer.

Hur som helst är byxorna enormt prisvärda.

Windstopper shell (f.d activent) är tillräckligt vattentätt för att stå emot regn på en cykeltur 10 min till jobbet iallafall. Nån timme går bra också. Graden av vattenavvissning beror ju på hur pass nyimpregnerat tyget är.

MVh Mats

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Goretex paclite plus - är det ett tyg på jackor (eller bara membranet) och finns min drömjacka? Kläder 6
joanna RET vs MTVR - hur jämföra dessa värden? Kläder 2
Rellmeister ERFARENHETER av Paclite Kläder 1
Clownfish Helly Hansens Loke Jacket, paclite skaljacka Kläder 0
Zephyria Regnbyxor som inte väter igenom, Paclite? Kläder 17
Adi Skadat inre lager på Goretex Paclite, Reklamera? Kläder 5
Farbrorvattenmelon Windstopper Paclite? Kläder 9
Johan es eVent jacka motsvarande Paclite? Kläder 6
knase blöt goretex paclite... Kläder 28
Smilou Norröna W's Falketind Paclite® Kläder 0
StefanP- 3 lager med paclite överst? Kläder 4
ElNeko PacLite eller XCR? Kläder 4
tins Gore Tex PacLite = blöt Kläder 50
m_zachrisson Gore Tex Paclite vs. North Face Hyvent Kläder 10
Malindo XCR vs. PacLite Kläder 15
pasta Tierra Adrenaline PacLite jacka? Kläder 1
oloff Erfarenhet av Paclite hållbarhet? Kläder 8
svindeln Finns det 3-lagers Paclite? Kläder 6
carbide Tvätta Paclite Kläder 7
saittam PacLite? HJÄLP!!! Kläder 5
nulle Haglöfs LIM Jacket(paclite) Kläder 1
manke Paclite Kläder 3
Gore-Tex Paclite Kläder 11
PerHenrik Hjälp inför köp av Gore-Paclite/XCR jacka! Kläder 9
ten Paclite tåligt? Kläder 0
KnightofNi Råd om jacka i 2- el. 3-lagers Goretex el. Paclite Kläder 4
PacLite Kläder 0
egnal Gore-Tex PacLite? Kläder 0
egnal Gore-Tex PacLite? Kläder 0
Snödrivan Fodrade byxor Kläder 6
Moga Dun eller syntet i bivack-skor och byxor? Kläder 4
komfortPerZonen KM Asynja - byxor Kläder 3
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Elvah Vaxa byxor i bomull och elastan? Kläder 2
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
tango Festival-zip-byxor? Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Moga Bib-byxor i G1000/bomull för turskidåkning? Kläder 8
Mattias på myren Byxor liknande grönlandsbyxan/canadabyxan Kläder 0
oloeve Byxor/bibs för jakt och fiske Kläder 0
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
mrrova Vindtäta byxor med ordentlig ventilation, fickor och bälteshällor Kläder 2
jjohan Bättre byxor än Fjällräven KEB? Kläder 19
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9
Bärsystem Hjälp med byxor Kläder 11

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg