Packpåse

Hej! Jag tänkte använda mig en packpåse med ventil till min hammockutrustning. Valet föll lite impulsivt på Exped Shrink bag Pro 50l. Finns det någon som har erfarenhet av denna säck? För och nackdelar? Borde jag lämna tillbaka den?

BL.jpg

Stopp i ventilen

Har en liknande exped säck och en nackdel jag upptäckt är att ventilhålet lätt blir förtäppt av de man har i säcken när man ska klämma ut luften. Stoppar jag in en sovsäck blir det totalstopp direkt och man måste hela tiden peta runt med ett finger i ventilhålet för att få ut luften.

Har en annan säck som löst det hela genom att ha e-vent tyg i hela botten istället för ventilen, där fungerar det mycke bättre. Bara stoppa i, försluta och sen börja pressa ut överbliven luft.

Dock inte gjort någon grundligare undersökning hur pass vattentätt detta e-vent är, men än så länge har det hållit torrt.

Provpackade precis säcken. Det fungerade jättebra! Otroligt så mycket det går att komprimera.

Jag har alltså nu en packpåse som är behändig i storlek och innerhåller min hammockutrustning helt ihopsatt. Inne i säcken finns sovkläder kudde och sovsäck dessutom. Tarpen hänger i packpåsen, i en egen liten då jag inte vill blanda blött och torrt.

När jag kommer fram till platsen jag vill drar jag helt enkelt ur hammocken, spänner upp mellan två träd. Klart. Enklare än så blir det inte, and i love it. :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg