Till sommarn tänkte jag och min cykel ge oss ut på vår första långfärdsluff, antagligen ner till södra Frankrike. Jag är nu i planerande stadiet ganska kluven huruvida jag ska införskaffa ett par rediga cykelväskor eller inte. Skulle jag bara cykla skulle jag inte tveka, men eftersom jag vill kunna ha möjligheten att ställa av cykeln och vandra lite när jag känner för det så tänkte jag packa i min vanliga 60 l rygga, eftersom vanliga cykelväskor kan vara lite otympliga att konka omkring på. Jag tänkte därför be er alla inbitna cyklister om lite tips om hur jag packar cykeln på bästa sätt. Kan jag t.ex. bygga nån slags ställning på pakethållaren där jag kan binda fast ryggsäcken, eller ska jag införskaffa sidoväskor och surra fast ryggsäcken ovanpå och lägga i väskorna i ryggsäcken när jag väl ställer av cykeln? Det senare verkar rimligast, problemet ligger i att väskorna väger endel, och känns inte så idealiskt att ha innanför ryggsäcken då jag naturligtvis vill bära så lite som möjligt. Vågar man i så fall att låsa fast väskorna på cykeln? Eller finns det andra alternativ?
Ha det skönt!
/Sarah
Ha det skönt!
/Sarah