• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

På middag i Ockelbo

Det är en sak som jag undrar över angående bröllop och senare liv för dem. Vad jag har hört på nyheterna så kommer Viktoria bli drottning i framtiden men då undrade jag varför inte Daniel kommer att bli kung? Den person som är gift med en drottning borde väl vara kung? Har jag missat något?
 
Kung är titeln på Sveriges statschef, som tillsätts via samlag. Därför kan man inte gifta sig till titeln.

Om detta är förklaringen på att Daniel inte kan bli kung så kan jag köpa det... Det måste då innebära att när Viktoria blir statschef blir hon kung av Sverige och den som är gift med kungen blir drottning. Så om några år kommer Sverige att ha Kung Viktoria och Drottning Daniel.
 
"Om detta är förklaringen på att Daniel inte kan bli kung så kan jag köpa det... Det måste då innebära att när Viktoria blir statschef blir hon kung av Sverige och den som är gift med kungen blir drottning. Så om några år kommer Sverige att ha Kung Viktoria och Drottning Daniel."'

Det är ju alldeles lysande och helt i tidens anda!!! Snacka om att vara föregångare på ett ännu orört område.......
 
Baserat på heybaberiba-gängets tolkning av "familjen" så är det nog inte helt omöjligt att Vickan blir den nya knugen =)
 
Se bara på den engelska monarkin, med drottning som samväldesöverhuvud och gemålet blev prins.
Det är inget unikt med Sverige i det sammanhanget. Synd att det blev en Stureplan-brat bara, när det finns så många på Utsidan som kunde ställt upp, och samtidigt lära Kungen ett o annat :)
 
Synd att det blev en Stureplan-brat bara, när det finns så många på Utsidan som kunde ställt upp, och samtidigt lära Kungen ett o annat :)

Jag undrar ängsligt om kungen har koll på hur man slipar en kniv, eller väljer rätt tält (inklusive färgval). Kör han skädda eller roder på kajaken... Om han vet hur lite eller mycket "andastygerna" "andas"... Kan bara instämma i ovanstående. :)
 
Kungens stuga

Kungens stuga vid Tärnasjön måste väl byggas ut nu, om kronprinsessan Viktorias blivande man och svärföräldrarna ska få plats?
Alternativt kanske de kan tälta i något specialsytt, gyllengult tält. Hilleberg kan möjligen bli kunglig hovleverantör?
Vilket skulle kunna leda till att Kungen blir högste beskyddare för alla Hillebaner, samt att Hillebanerna automatiskt åtnjuter rätten till de allra bästa och finaste tältplatserna! Inte dåligt va?
Tänk vad detta får för effekt på andrahandsvärdet på mitt HB Nallo 2GT!