• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

P-tåg

Hej!
Kan man åka från Märstad till Stadsgården där Finlandsfärjan utgår utan att byta p-tåg. Har en cykel med mig i en kartong så.........
Samuel
 
Hejsan,

Nej, det går inte. Föreslår pendeltåg från Märsta till T-centralen och sedan byte till tunnelbana med avstigning Slussen. På http://www.sl.se finns en bra reseplanerare med karta också.

//Aina
 
Från Märsta till Centralen är ett tåg. Från Centralen är det rätt långt att gå till Stadsgårdskajen, så det blir nog T-bana från Centralen till Slussen som gäller. Från Slussen är det kanske 5 min promenad med cykel i kartong.

/K

Fan vad snabba ni var...
 
Nja

Snarare 2 km från Slussens T-Bana till Viking Lines terminal vid Londonviadukten. Det tar minst 20 minuter om du skall släpa på en cykel i kartong.

Taxi Centralen-Vikingterminalen skulle jag valt om det inte går att cykla. Om du får in packningen på en SL-buss så är buss från Södra station till östra Södermalm ett alternativ.

Thure